Synd att jag inte kan dansa...









Kommentarer
Postat av: Linda

BJÖRNKAKA MED SMÖRKRÄM:

75g margarin, 1½ dl mjölk, 2 ägg + 1 äggvita, 3 dl socker, 4 dl vetemjöl, 3 tsk kanel, 3 tsk bakpulver.

Smält margarin & häll i mjölken så den blir lite varm. Vispa ägg & socker poröst. Häll i smör/mjölkblandningen först, sedan blandar du i de torra ingridienserna. Smöra & bröa en form med löstagbara kanter. Häll i smeten & grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca.35 min.

SMÖRKRÄM: 50g margarin, 2 dl florsocker, 2 tsk vaniljsocker.

Smält margarinet & blanda i vanilj & florsocker.

Dela kakan på mitten medans den är varm. (1 botten & 1 lock) Bred på krämen på botten, sätt på locket & garnera med florsocker. Jag tyckte att krämen blev för torr på 50g margarin, så jag tog 75g istället. Sedan tyckte jag att det var för lite kräm oxå, så jag dubblade receptet ovan, men jag använde mig av ca. hälften. Så om man gör 1½ sats blir det nog lagom, men det är ju en smaksak, så ni får prova er fram precis som jag gjorde. Har gjort en idag oxå tills imorron. LYCKA TILL!!! Kram Linda.


2008-12-06 @ 23:05:38

Postat av: Bir

Tack för receptet Linda. Tänk att du lärde dig baka utan att träna, bra gjort! Nu måste du fixa något gott till din syster när ni ses, så hon oxå får provsmaka.

Till Marianne: Jag bakar ganska mycket och älskar sötsaker men allt jag bakar äter jag inte upp själv. P.S. Det finns vissa som tror att jag har mask i magen men det har jag INTE!


2008-12-07 @ 22:13:45

Postat av: Bir

Jag hittade just tre linslusar på nätet. Gå in på www.norrkopingskommun.se gå vidare till Barn och utbildning sedan gymnasieskolor sedan till Hagagymnasiet sist till öppet hus 2008 skrolla ner.....


2008-12-08 @ 19:08:21

Postat av: Linda

Vilka sööööööta linslusar!!! Bjöd på björnkakan igår & Lottie fick mig sig en stor bit hem som hon i sin tur tog med sig till sitt jobb idag. För en stund sedan ringde hon & tala om att en stor del av Ljuraskolans personal vill ha receptet. Det blev en hit. Undrar lite smått hur Druvan mår??? Miss you. Kram kram Linda.


2008-12-08 @ 21:38:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0