Visheten försvinner


Min alldeles egna lilla solstråle kommer här :




Längtan till sommaren är rätt så uppenbar när man ser den här bilden.



Till Cattis:
Framkalla sådana här positiva bilder i din hjärna idag så ska du se
att allt kommer gå smidigt och bra.





Jaa, för er som inte vet det så är dagen D inne nu.
Cattis ska till käk-ortopeden (vet inte vad det heter på svenska, sorry !!)
 idag och plocka bort alla sina 4 visdomständer.
Himmel.....alla på en gång.....det är tufft det, stackars min flicka !
Men jag är övertygad att det kommer gå "lätt som en plätt" eftersom
tänderna ser fina ut och rötterna är raka.


Nu blev jag orolig här.........
Vem ska stå för visheten i den här familjen nu då ???



Dagens ord:

Det är galet viktgt att tänka positivt
om vi vill må bra, eftersom vi blir
vad vi tänker att vi är.






Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej Druvan. Det heter tandläkare här! Har aldrig hört att vi har speciella ortopeder för tänder.



Trots Cattis tandoperation idag så fick jag mig ett litet skratt av inlägget. Du är rolig du Druvan. Tack för att du sprider glädje omkring dig.


2008-12-12 @ 09:44:52

Postat av: Marianne

Tack Marie. I-trim känner jag väl till och vet att dom har bra resultat. Jag skulle gå ner i vikt bara genom att vara medlem för jag skulle inte ha råd med mat. Kanske går jag ner i vår när jag flyttar till mitt alldeles för dyra boende. Då blir det till att knapra på tavelramarna. Jag har nämligen gott om tavlor men kommer att ha få väggar att hänga dom på. Tavelramar blir man väl inte tjock av? Eller är risken stor att hjärnan förvandlas till sågspån?


2008-12-12 @ 09:48:59

Postat av: Vindruvan

Hihihi....kul att jag står för underhållningen, men det är jag inte ensam om....hihihi....att jag inte har tänkt på det...knapra på tavelramarna, det måste ju vara toppen för de överblivna kilona ;-)



Jaaaa ja det heter tandläkare här också, Cattis var till tandis till att börja med, men fick sedan en remiss till "Kiefer ortopeden (Käk ortopeden som jag kallade det på svenska)" för att kolla upp visdomständerna och det är där de även plockar bort dessa otyg.



Kramis / Druvan


2008-12-12 @ 09:57:09

Postat av: Marianne

Jag skojade lite med dig Druvan. Det är klart jag vet att du vet att det heter tandläkare.


2008-12-12 @ 10:14:25

Postat av: Vindruvan

Jag vet att du skojar Marianne....hehehe....


2008-12-12 @ 10:32:31

Postat av: Marianne

Druvan, här sitter jag nu på landet och kommer varje dag på att det är något jag glömt och som ligger i någon av alla flyttlådor i förrådet i stan. Just nu är det julrecept. Duy har händlesvis inte vied något tillfälle fått mitt bästa recept på pepparkakor: Sveas pepparkakor?


2008-12-12 @ 11:14:45

Postat av: Vindruvan

Självklart har jag bevarat ditt recept på Sveas pepparkakor, har skickat det på din mail alldeles nyss :-)



Jag använde ett annat recept i år, det som vi gjorde de stora hjärtana utav och det var också ett bra recept.



Mysigt med bak i juletid !!



Kramis / Druvan


2008-12-12 @ 12:26:16

Postat av: Mari

Japp, Itrim är dyrt! Men jag har sett det som en investering. Som tur är kan jag snart avsluta mitt medlemskap där. Har blivit varslad och räknar med att jag kanske ryker nästa vecka, vi får väl se vad som händer och sker.


2008-12-12 @ 13:48:39

Postat av: Mari

Oj! skall hon ta alla fyra tänderna på en gång! varför detta, har hon problem med dem? Har tagit bort en. Med bra smärtlindring efteråt så är det inga problem. Pussa lite på henne från mig!


2008-12-12 @ 13:52:27


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0