Är inte så snabb som jag borde

Hej där!

Undrar du var jag håller hus?
Ja jag vet, men det tar lite tid att fixa med bilder och text till inläggen.

Ligger lite efter.....
Gårdagens promenad blev många steg på mätaren
men inte mycket till fotograferande.
Har dock lite bilder att visa.
Jag började i allafall i de fina kvarteren runt Stureplan.

(de första 2 bilderna togs inte igår utan det har jag gjort tidigare)

image1020

Sedan 1937 har Svampen på Stureplan varit en mötesplats
för många Stockholmare.

I varje stad finns ett hjärta, dit alla gator tycks leda.
En plats där kontakter knyts, nya trender uppstår och banbrytande idéer föds.
Stockholms varma hjärta heter Stureplan. Och mitt på Stureplan finns Sturegallerian.

image1021

Vad som slår mig när jag knallar runt i dessa kvarter och även runt djurgården
det är att oavsett väder, kan vara hur mulet som helst, så bär många
av de "fina" människorna stora solbrillor på sig.
Visst det kan va´möjligt att de är s.k. kändisar och inte vill bli
igenkända av oss "vanliga" människor, men det ser verkligen
töntigt ut när det är igenmulet och solen inte har en minsta chans att
ta sig fram mellan molnen.
Själv bär jag gärna solbrillor på mig, men då ska solen skina förstås.
Är det bara jag som är lite insnöad i mina tankar, eller ??
Vad tycker du?

image1022

Promenerade Storgatan fram mot Narvavägen och plötsligt dyker den här
pampiga byggnaden upp, hade ingen aning om att den existerade ens.

Riksantikvarieämbetet håller till i denna byggnad och det är en central
förvaltningsmyndighet som tar hand om frågor som rör kulturmiljö och kulturarv.

image1023

Fortsätter sen fram till Narvavägen och där tornade sig denna kyrka upp.

Kyrkan har fått sitt namn efter Oscar II med anledning av hans
25-årsjubileum som regent.

Jag knallar vidare förbi Djurgårdsbron, Berwaldhallen, Radiohuset, Ambassaderna,
Djurgårdsbrunnsvägen fram och någonstans mitt i min vandring inser jag att
hittar jag ingen toalett här snart så är det kört.
Allt vatten har lockat mig att se segelbåtar där det inga finns.
Visst alla dessa museér har ju toalett, men betala inträde för att få utlopp för
sina känslor, det hade jag ingen lust till.
Som tur var så var det möjligt att besöka toan inne på Etnografiska museét
utan att överhuvudtaget behöva betala något, fast en normal "kisse-femma" hade jag
mer än gärna betalat.
Ett stort tack till dem.

image1024

Som ni ser på bilden så börjar molnen komma mer och mer, ibland
var det svårt att överhuvudtaget kunna urskilja Kaknästornet ur molnen.

Det är ingen slump att Kaknästornet står just där det står.
Kaknästornet måste vara nära radio- och TV-husen, eftersom tornet
är spindeln i nätet för nästan alla radio- och TV sändningar
i landet.

image1028

image1025


image1026

Detta minnesmärke ligger utefter Djurgårdsbrunnsviken.

image1027

Det var den avslutande bilden för den här gången, men min promenad slutade ju inte här
utan jag var ju tvungen att promenera tillbaka till city igen.
Väl där knallade jag in på åhléns och shoppade lite.
Sen var Vindruvan trött och for hem igen.

Köpte dels med mig en räksallad som jag mumsade på då jag kom hem.

Kanske borde kasta iväg inlägget, har inte mer att berätta för nu.

Kan ju bara tala om att jag har tagit det väldigt piano idag ;-)
Händer det något skoj hos dig?

Ha en trevlig dag!

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Maj-Britt

Om något roligt har hänr mig i dag. Det kan man nog säga jag skulle till tandläkaren i dag skulle operera i munnen jag haden en inflamation under en tandrot så han skulle skära upp i tandköttet och vika ner det och gå under roten och rensa varet.. Och sedan ta bort en bit av roten. Sedan skulle han vika tillbaka tandköttet och sy ihop det. Men han tog en plåt och titta på det döm om min förvånig när det var nästan bra och jag slapp operera mej. Jag är färdig
hos tandläkaren Hurra Hurra Kramisar


2008-02-21 @ 13:32:45

Postat av: Vindruvan

Jamen det var ju en jätteglad nyhet, M-B, vad skönt för dig! Äntligen klar!

Kramis / Vindruvan


2008-02-21 @ 15:07:47

Postat av: Linda

Stockholm ser ut vara en fin stad i ALLA årstider.


2008-02-21 @ 20:41:04


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0