Dagens gästbloggare

Hej svejs allihopa,
Jag tycker det är dåligt drag på bloggen idag efter gårdagens jubileums kommentar.
Så jag tänkte göra ett gäst inlägg.
Vad är då mer passande än en tankenöt ?
Jag lade in den som en kommentar för ett par dagar sedan
men ingen verkar ha haft tid att fundera.
Alla ville bara skicka iväg kommentarer för att uppnå 1000 strecket.

Så här kommer tankenöten:
Ett annagram (Marianne inspirerade mig med sin kommentar om annagram på Melker).

Vilken känd historisk persons namn kan man få ut av följande mening ?
O draconian devil


den som är filmälskare kan säkert lösa nöten omgående.

Väntar med spänning på svaret.
Tobbe




Kommentarer
Postat av: Marianne

Gud vad jag har grubblat men här kommer svaret.
LEONARDO DA VINCI


2008-02-12 @ 20:30:46

Postat av: tobbe

Bravo,
inte illa.
Vad gäller filmälskare så var det ju med i filmen (och boken) Da Vinci Koden


2008-02-12 @ 20:40:45

Postat av: Linda

Jaa, det var värst var det var dåligt drag här ikväll, men det blir så när man börjat jobba - man räcker inte till till allt. Efter att ha känt mig stark vad beträffar allt med Joel så kom tårarna till slut idag. Jag lämnade honom gråtande 08.00, den situationen hanterade jag bra fortfarande. Hela min arbetsdag gick bra, fick så många kramar av de "gamla" föräldrarna som tyckdes ha saknat mig. Det värmde mitt hjärta förstås, men när jag kom hem 17.00 det var då det sprack. Joel satt och åt och blev verkligen jätteglad över att se mig, han började hoppa upp o ner på stjärten i stolen. Ville inte äta färdigt utan bara komma upp i mina armar. Jag blev förstås oerhört glad jag också, men när jag kände att han blev som ett frimärke o lutade sitt huvud mot mitt bröst och var alldeles stilla jättelänge, då började jag stortjuta!!! Min lilla plutt..... Sedan bara gosade vi tills han somnade 19.00 Det blev inte mycket tid till varann och det känns. Vill ha honom hos mig nuuuuuuu. Jag får gå o lägga mig o lyfta över Joel till våran säng o gosa med honom tills klockan ringer 05.00, då är det dax för nya tag igen. Godnatt, sov gott. Kram Linda.


2008-02-12 @ 21:25:05

Postat av: Vindruvan

Hej syrran!!!!
Ditt inlägg berör ända långt in i hjärtat!!!!
Fick tårar i ögonen när jag läste det.
Gulle Joel hade förstås saknat sin gulle mamma under dagen :-)

Kramis / Vindruvan


2008-02-13 @ 11:02:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0