Fixar lite


Tjenixen!

Jag sitter och leker lite med min blogg en stund.
Om det ser rörigt ut så vet ni varför.


image1077


Nyss fixade jag till att vi varje dag kan se
här på bloggen vem som har namnsdag.
Idag är det ju skottdagen så det är dock
ingen som har namnsdag idag, men
kolla in imorgon då hoppas jag att det ska
komma ett namn om nu allt funkar som det ska.
Förresten det verkar ju redan funka, i annat fall skulle det ju
inte stå skottdagen där just nu.
Fiffigt vá?
.......hehehe......är jag inte duktig????
Näe vars, svårt var det inte ens en gång så
jag kan nog inte skriva under på att jag var duktig.
Kul är det i allafall.
Har dessvärre inte jätte mycket tid att förfoga över idag
så jag får väl designa vidare en annan dag igen.

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Du Druvan hur blir det nu då med veckans steg när du är borta på måndag?


2008-02-29 @ 12:34:50

Postat av: Vindruvan

Veckans steg ska publiceras på ett eller annat sätt, antingen att jag fixar det själv eller också få Tobbe vara lite gästbloggare här.
Inga problem alls.

Kramisar / Vindruvan


2008-02-29 @ 12:47:10

Postat av: Vindruvan

Jamen hörrni.....
Nu ser vi till och med vad klockan är...hehehe....
Är det inte fantastiskt!!!!!!
Nu kan ni inte skylla på att ni missar tiden i allafall.
På tal om tiden, måste nog fixa lite annat nu och inte bara sitta här och roa mig.
Disken kallar på mig för att ta ett exempel.

Ciao / Vindruvan


2008-02-29 @ 12:56:10

Postat av: Marianne

Men nu försvann namnsdagsbarnen....


2008-02-29 @ 15:11:17

Postat av: Vindruvan

Konstigt hos mig finns de kvar.
Gör reload på sidan igen.


2008-02-29 @ 15:18:47

Postat av: Marianne

Förlåt. Jag skulle ha sänkt blicken. Sorry


2008-02-29 @ 17:35:41

Postat av: Linda

Har ni tänkt på en sak? Stackars dom som föds på skottdagen!!! Det blir inte många födelsedagar att fira - orättvist, eller hur!?


2008-02-29 @ 19:24:37

Postat av: Linda

Jaha, dax att va Druvans stand in. Har inte någon rolig historia att förtälja, men jag tänkte förgylla bloggen med att tala om vilket härligt jobb jag har.

Vid frukostbordet idag ber jag Amanda 3½ år att dricka upp sin mjölk så hon blir stor o stark och orkar leka hela dan. Amanda svarar: -Mmmmm, och potatis är bra för benen!!!

Vid lunchbordet idag ber Elias 4 år om att få en tredje portion. Jag säger då: -Oj, ska du äta ännu mer?! Elias svarar: Jaa, jag äter ju så mycket, vet du. Sedan ber han mig att dela sin mat lite och så frågar han mig: -Blir du trött i huvet nu???

Visst är ungar UNDERBARA!!!


2008-02-29 @ 19:35:31

Postat av: Linda

Ikväll blir det inte "Lets Dance" för min del utan tänkte titta på "Så ska det låta". Bra med lite valmöjligheter. "Lets Dance" tittade jag mest på för att det inte fanns något annat tyckte jag. Ha en mysig Fredagkväll och en fortsatt Trevlig Helg. Kram Kram Linda.


2008-02-29 @ 19:39:27

Postat av: Marianne

Du Linda...en liten undran. Om jag var född på skottdagen skulle jag bara vara en färdedel så gammal som nu. Har du tänkt på det? Man kan ju undra om man lever fyra gånger längre då?


2008-02-29 @ 21:34:03

Postat av: Linda

Ja, varför inte Marianne?! Det kanske är en STOR fördel med att komma till världen på just skottdagen!!! Det tar längre tid att bli gammal.....


2008-02-29 @ 21:37:34

Postat av: Marianne

Såg på Nyheterna på TV ett inslag om en dam som fyllde 100 år i dag. Men hon hade bara haft födelsedag 26 gånger!!!


2008-02-29 @ 22:55:50

Postat av: Linda

Hejsan hoppsan! Hoppas ni alla mår bra! Ikväll får ni klara er själva för jag ska gå ut o äta med mamma o därefter ska vi lära oss trolla med Joe Labero. men jag tänkte förmedla några gåtor som ni kan roa er med:

1. Vad är aldrig mer än en fot lång

hur lång den än är?

2. När klär man julgranen i bikupan?

3. Vet ni när spanjorerna säger "Godafton"?

4. Vet ni varför svalorna flyger till Afrika

på hösten?

5. Vad är det för likhet mellan ett sto

och en nappflaska?

Svaren får ni imorron. Lycka till.

HOKUS POKUS FILIJOKUS

Kram Linda.


2008-03-01 @ 14:52:02

Postat av: Marianne

Jag har funderat och funderat på dina gåtor.
Jag svarar fölande:
1. En fot
2.Bin har inte julgran
3. Spanjorer pratar inte svenska
4.DOm gillar inte vintern
5. Båda ger di
Väntar nu ivrigt på de rätta svaren.

PS Hoppas att ni hade en trevlig kväll.


2008-03-02 @ 09:09:44

Postat av: Linda

Hej hopp! Showen igår var ENASTÅENDE. Den var magisk, spännande, klurig, rolig..... Jaa, det finns säkert fler ord att beskriva den med. Kan någon förklara för mig var duvorna kommer ifrån? Han trollade även bort 13 personer i publiken. Tur att vi satt högt upp på balkongen så han inte nådde oss. Här sitter man live plus att det fanns stora tv-skärmar att titta på, men ändå var det helt ofattbart hur han gjorde. Mamma o jag var supernöjda. Är det bara Marianne som vågat svara på mina gåtor eller föll det ingen i smaken? Bra jobbat Marianne!!! Jag skall försöka trolla fram svaren nu. ABRA-KADABRA.....


2008-03-02 @ 13:27:24

Postat av: Linda

Nähä, det gick inget bra, jag får försöka igen. ABRA-KADABRA, HOKUS POKUS FILIJOKUS. Sådär ja, nu gick det bättre.
1. Skon
2. På nyåret - då är julen för-bi
3. När dom lärt sig svenska
4. Det blir för jobbigt att gå
5. Bägge föder levande ungar

Eftersom det bara var tappra Marianne som vågade svara så kan det ju bara vara hon som blir vinnaren, trots lite felsvar. Ditt pris får jag återkomma med. KRAM KRAM Linda.


2008-03-02 @ 13:33:29

Postat av: Marianne

Men det var nästan rätt Linda. Det var ju lite rätt tänkt ialla fall.
Kul att du tyckte Joe Labero var bra. Mamma, Jens o jag ska nämligen se honom i april på Cirkus när han kommer dit. Tror att det är samma föreställning som ni såg.


2008-03-02 @ 14:06:33

Postat av: Bir

Tänkte bara höra av mig till bloggfamiljen. Va kul att du o svärmor kom iväg på Labero och att kvällen blev lyckad. Är ditt öra bra nu?
Kram och godnatt.


2008-03-02 @ 22:13:08

Postat av: Caroline

Hej alla!

Med tanke på Lindas inlägg om härliga barn måste jag bara dela med mig av vad Gustav frågade mig för några dagar sedan.
Så här sa han: "Mamma hur har du stoppat in bebisen i din mage?"
Vad svarar man på det och hur mycket kan berätta så att en 3-åring förstår? Jag trodde han var för liten för att fundera kring sådant, men tydligen inte. Jag sa att pappa och jag hade gjort det tillsammans och det godtog, men det dröjer nog inte länge förräns det blir fler frågor. Jag hörde att det finns bra böcker som förklara sådant för små barn, ska se om jag hittar någon idag.

Ha en bra måndag!


2008-03-03 @ 09:57:14

Postat av: Marianne

Hej Carro. Kolla boken som Gustav fick av mig i julklapp Syster o bror. Om jag inte minns fel så fanns det något i den eller det kanske bara var berättelser om att få syskon.


2008-03-03 @ 11:50:01

Postat av: Pialotta

Digg it baby.. det svänger ju.. visst funkar namnsdagsskylten.. jag har oxså en sådan på min blogg nu.. Kul, för jag glömmer alltid de där namnsdagarna.. som just nu herre min ge glömt att ringa mamma:-)
Tjing o en trevlig tid

2008-03-03 @ 13:45:21

Postat av: Tobbe

Vrgör tror ni så många män friar till sina blivande fruar på skottdagen. Eller varför så många män gifter sig på skottadgen ?

Tror ni verkligen att det är för att det skall vara en speciell dag ?

Nähä ni, nu kommer experten och svarar på detta, (jag är ju kille och sitter inne med insider info)

Jo, då behöver ju mannen bara komma ihåg bröllopsdagen var 4:e år !!!!!

Hepp


2008-03-03 @ 18:16:59

Postat av: Linda

Bra jobbat Tobbe!!!


2008-03-03 @ 20:41:55

Postat av: Linda

Birgitta, mitt öra är inte bra, men bättre, min omgivning tycker att jag börjar bli lite tjatig:
- Va sa du??? Jaa, du Caroline, vad svarar man på denna fråga. Visst är ungar sååååå härliga!!! KRAM KRAM LINDA.


2008-03-03 @ 20:55:09


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0