Frissan


En ny dag är här.......

Jag kom precis hem från frissan och är jättenöjd med tjejen som klippte mig.

image970

Det är roligt att komma till en frisör som gärna förmedlar sin kunskap och ger
lite tips om hur man ska gå till väga med håret.
 Vad som också är jätte viktigt för mig när jag går till frissan, det är när man tillsammans
kan komma fram till vad som passar just mig och mitt hår.
Mitt hår är lite speciellt eftersom det är självlockigt.
Låter kanske självklart för en del, men är inte alltid så självklart.
Jag har varit med om ett flertal tillfällen att jag bett om lite tips t.ex. färg för slingor, vad
som skulle passa mig.......ehh......svaret från frisören är då att det är ju upp till mig vilken
färg jag väljer, jamen hallååå, självklart tar jag det slutgiltiga beslutet, men fram tills
dess kan man väl få lite hjälp på vägen, eller???
Detta har hänt flera gånger hos en frissa i Tyskland så jag tröttnade till slut och går
inte dit något mera. Har tack och lov hittat en annan som är bra nu.

Men denna som jag gick till idag var ännu mycket bättre och ett annat stort plus var
att salongen i sig var väldigt fräsch......och resultatet när jag gick därifrån
var att JAG var väldigt fräsch.........hehehe......vad sägs om det?
Jag utförde endast klippning, men hon gjorde det med största noggrannhet och tog hand
om just mitt hår på det speciella sätt det kräver.
Helnöjd alltså!!!

image971

.......hehehe.......


Ha en bra dag!!

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Undras just hur du ser ut Får man se?


2008-02-12 @ 12:39:01

Postat av: Vindruvan

Jag ser nog ut som förut fast lite mer uppfräschande, har inte tagit bild på mig för humöret är i källaren och vänder just nu.....har liksom ingen lust idag :-(

Kram / Vindruvan


2008-02-12 @ 14:36:09

Postat av: Ritva

Vad bra att det blev lyckad hos frissan. Hoppas du kommer snart upp från källaren och ser dig själv i spegeln och mår bra!
Övermorgon ska jag iväg till min lille godson och kommer hem söndag. Din "lille"godson ser framme mot på er besök.
Va rädd om dig.
Kram


2008-02-12 @ 21:53:42


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0