Hårvård

image1063


Om ni inte redan har upptäckt den här produkten så vill jag gärna rekommendera den.
Jag trodde inte att det var möjligt att kunna forma mina bångstyriga lockar,
men när jag var hos frissan sist så fick jag det här tipset av henne och det funkar faktiskt.
Jag är helnöjd!!!

Det är idealiskt för dig som har frissigt, vågigt och svårformat hår.
Ta endast en liten klick i handflatan och fördela med hjälp av fingertopparna
på de ställen på håret som du behöver få kontroll över och använd därefter platttången.
Det tämjer och slätar ut ditt rebelliska hår, ger mjukhet och glans
och dessutom ger det ett 24-timmars skydd.

Jag tillhör inte den typen som blir megaimponerad över en produkt
men den här impar faktiskt på mig, varför har jag inte
fått det här tipset tidigare?!?
Kan jag hjälpa någon mer på traven med mitt lilla hårtips,
ja ingen blir gladare än jag för jag vet hur jobbigt det är
att kämpa med lockarna VARJE dag.

Har du även andra bra tips så tar jag tacksamt emot dessa!!


image1064


Är detta början till att bli en poppis-blogg??
.....ehhhh.....Skulle inte tro det.
Är inte min grej att gå i samma hjulspår som alla andra.
Med styling, mode osv......
Näe, jag kör mitt race och passar det inte mina
läsare, jaaaa jag tvingar ingen att stanna kvar här
så enkelt är det.

Däremot är jag oerhört tacksam och glad över de trogna läsare
som jag har, tack för att ni förgyller mina dagar!!

Kramisar eran egen lilla Vindruva

image1065




(P.S. Jag ser skillnad på en vindruva och en gerbera......hehehe.... D.S.)






Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejsan!

Det var ett tag sedan jag lämnande något fotspår efter mig här, men jag följer bloggen nästan varje dag. Jag kämpar på med min mage och är ganska så trött, därför orkar jag inte alltid skriva något. Jag tror att jag liksom håller på att gå in i mig själv för att förbereda mig för det som komma skall. Det som händer i omvärlden är ganska så långt borta.

Jag vill bara säga att jag tycker att du är jätteduktig Pia som kämpar på trots din onda rygg. Du är värd att ta det lite lugnt och vila ibland, så det ska du inte ha dåligt samvete. Det måste vara jättejobbigt att gå runt med ständig värk.

Kram Caroline

P.S Dennis hälsar och tackar för det fina mailet och inlägget på bloggen. Han är imponerad av att ni kommer ihåg hans födelsedag, själv har han ju lite svårt att komma ihåg sådant....


2008-02-27 @ 11:29:54

Postat av: Linda

Nyss hemkommen från vårdcentralen där jag inte blev mycket klokare. Örat såg fint ut, men det är massor av vätska bakom trumhinnan sa doktorn. Fick ingen behandling utan jag fick en hemläxa: Tryckutjämna så mycket som möjligt, så går det förhoppningsvis hål så att vätskan kommer ut. Så imorron är det bara att gå vackert till jobbet o hoppas att jag hör när ungarna ropar på mig...... Kram Kram.


2008-02-27 @ 12:37:37

Postat av: Pialotta

Hejsan "Vindruvan" .. jag tycker för det första du har ett härligt nicknamn, Vindruvan:-)
För det andra så gillar jag dina ord här.. jag har själv en blogg som innehåller det mesta, men dock inte mode o smink.. det där får stå för andra:-)
Ombytlighet, gärna med en gnutta humor, men oxså allvaret det där gllar jag. Men som sagt alla bloggar olika och det är väl bra.. vi runt mig så även runt din blogg finns ju kvar och det är väl härligt:-)
Nu till ditt tips.. tyvärr får jag väl säja att jag har inget frissigt hår, snarare motsatsen och jag letar efter förtjockande produkter och till det mer raka håret.. visserligen sedan jag klippte mig precis för 2 månader sedan frå långt en mycket lång tid, så kommer de där vågorna och böjningarna fram mer;-)
Ja du visst är det bra med bra tips.. så tipsa du på;-)
Kram o tack för titten..

2008-02-27 @ 13:44:33

Postat av: Bir

Om ni orkar åka vägen förbi Norrköping på fredag är ni jättevälkomna att titta förbi på mat eller fika eller bara besiktning av mysan. Vi är antagligen hemma, om inte får ni ringa på mobilen så kommer vi inom kort.


2008-02-27 @ 16:29:07

Postat av: Vindruvan

Mina stela fingrar kan knappt skriva, men jag gör ett försök.

Först till Gittan:
Har du läst mailen...om inte gör det är du snäll!
På fredag är det riktigt tajt om tiden så även om viljan finns att stanna till så finns inte tiden.
Räkna alltså inte med oss.
Men däremot veckan efter kan vi titta in, hur ser det ut för eran del då?

Kramis / Vindruvan


2008-02-27 @ 17:43:15

Postat av: Barbamorsan

Jag blir också impad av produkter som fungerar svårt att hitta dem bara.Har inga lockar i mitt hår men bångstyrigt kan det vara, kul med lite sådana här tips emellanåt.
Ha det gott!

2008-02-27 @ 20:32:22

Postat av: Linda

Vad har hänt med Druvans fingrar???

Vem är Mysan???

Tobbe, skönt med späckat schema på Fredag va, då kanske du slipper Let´s Dance.


2008-02-27 @ 21:07:57

Postat av: Bir

Jag kommer inte fram på något av dom telefonnummer jag har till er.


2008-02-27 @ 21:09:20

Postat av: Ritva

Tips till Linda: köp i apoteket ett litet paket med en tryckutjämnings hjälpmedel. Används på barn men fungerar även på vuxna. Kommer inte ihåg vad det heter men man blåser en ballong med ena näsborren (behövs en liten mellanstycke).
Jag har en skönhetstips.
Jag köper i finsk apotek A-vitamin kräm (ingår i alla finare hudkrämer >200 kr/st) en tub på 100g kostar 100kr. Perfekt både på dag och natt och man blir mjuk i huden och rynkorna släts ut! OBS: ej samma som A-vitamin krämer som används mot finnar.


2008-02-27 @ 21:26:58

Postat av: Linda

Tack snälla Ritva för tipset, men framförallt får jag nog tacka våran Druva för hennes blogg. Utan den hade jag inte fått dessa tips.
TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK


2008-02-27 @ 21:35:53

Postat av: Vindruvan

Halloj!

I morgon kommer förklaringen till mina stela fingrar, jag är trött just nu så jag tänker landa i sängen.

Ses i morgon

Kramis / Vindruvan


2008-02-27 @ 22:19:29

Postat av: Bir

Till Linda Mysan är ju vårat datarum.


2008-02-27 @ 22:51:49

Postat av: Linda

Jag trodde Mysan var ett nytt husdjur!!!


2008-02-28 @ 07:41:03

Postat av: Vindruvan

Tack Carro för att du orkade skriva några rader!!!!
Det är jätteroligt!
Jag förstår att din ork börjar tryta lite nu när det börjar dra ihop sig mot slutet av graviditeten.
Behöver du hjälp med något så säg bara till!!
Mina tankar finns hos dig ;-)

Kramisar / Vindruvan


2008-02-28 @ 11:20:39


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0