Lever på 1800-talet

image843


Var glada över att ni lever i modern tid och med modern teknik.
Jag däremot kämpar med att stå ut med mitt 1800-tals kök.
Har precis satt en bröddeg för hand och det var jobbigt att knåda ihop den med handkraft
som ni säkert förstår.....puuuuh!!
Men jag får se det från den ljusa sidan och det är att även mina biceps fick sig en omgång idag...hehehe...
Som sagt det är lite sterilt och lite lite hjälpmedel här i lägenheten.
Men jag ska inte klaga, det finns de som har det mycket värre.
Får jag bestämma så kommer det bli brödlimpor i slutänden i allafall,
jag är inte den som ger upp i första taget.
Håll tummarna att det blir gott bröd!


image844

Kram / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Vindruvan

....mmmm....det börjar lukta gott ni iallafall och det ser även gott ut i ugnen.
Kanske inte var så dumt med handkraft ändå...hehehe...

Kramis / Vindruvan


2008-02-01 @ 16:34:55

Postat av: Marianne

Än en gång säger jag det. Det kan inte sägas nog många gånger. DU ÄR DUKTIG PIA.


2008-02-01 @ 17:48:47

Postat av: Vindruvan

Duktig för att jag bakar bröd???
Tycker du??
Oj då, tack för det ;-)

Kram


2008-02-01 @ 18:38:50

Postat av: Tobbe

De ser underbara ut.
Och luktar gudomligt.
Kan inte vänta tills jag få smaka en skiva


2008-02-01 @ 20:15:21

Postat av: Tobbe

Jag säger bara det, Kanon-god,
Fram för mer bröd bak för den här limpan finns inte kvar i morgon bitti


2008-02-01 @ 20:56:54


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0