Lovade för mycket


Är precis hemkommen.....
.....och det där vackra kanonvädret jag skröt om
i förra inlägget, jaaaa det varade inte länge.
Redan en timme senare från det att jag gjort inlägget
så tornade molnen upp sig.
Hade en viss planering över vad jag skulle göra idag
i det fina vädret, men det sprack innan jag ens hann
tänka tanken färdigt.
Ja så kan det va´.
I vilket fall står min stegmätare på12788 steg redan
sååå ur den synpunkten får jag allt känna mig nöjd.
Nu ska jag äta min fräscha räksallad som jag köpte på stan.


image1015


Det ska bli mumsigt.
Vad har du ätit till lunch idag?

Tjingeling så länge

/ Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Vi åt inte lunch idag. Vi drack kaffe med vispad mjölk. Vi har ju en jättebra minivisp! Till kaffet åt vi nybakade kringlor och bountykakor från frysen mums. Till middag blir det potatis och purjolöksoppa den står och småputtrar på spisen. Jag har aldrig gjort den soppan förr så det blir spännande och se hur den smakar. Gå in på www.NT.se så får ni se mina arbetskamrater det är tyvärr inget roligt reportage.


2008-02-20 @ 14:04:01

Postat av: Vindruvan

Mmmmmmm.......det låter mumma kardemumma, både med kaffe, nybakat kaffebröd och soppan.
Jag gjorde mig också en härligt god cappuccino till efterrrätt, det var jag värd efter mitt stegande idag tyckte jag, men den har jag redan slurpat i mig.

Näee det var ingen rolig läsning om neddragningarna på din arbetsplats, Gittan. Hur kommer ni som har fast tjänst klara arbetsbelastningen nu när vikarierna tas bort? För jag antar att det finns lika mycket kvar att göra även om det blir mindre folk i personalstyrkan. Inte kul!!!!

Vad är det för väder i Norrping då??

Kramis / Vindruvan


2008-02-20 @ 14:27:05

Postat av: Bir

Soppan var sådär. Håkan o Robin åt med god aptit, jag åt för att jag var hungrig. Simon åt en tesked.

På jobbet kommer det att bli tufft. Arbetsbelastningen kommer att bli högre, mer kort och långtidsfrånvaro. Vi kommer antagligen få ta in olika vikarier dag för dag. Men just nu känns det mest trist för dom fem som måste sluta efter sommaren.

Vädret är mulet här idag men inne skiner solen. Kram.


2008-02-20 @ 16:08:20

Postat av: Pialotta

Många tycks gå med stegräknare nu, inte minst på bloggarna.. lycka till:-)
Cyklar hellre än att räkna steg;-)

2008-02-20 @ 18:26:30

Postat av: Vindruvan

Jepp här är det stegräknare som gäller, men......
huvudsaken är ju att man rör på sig och att man tycker att det är stimulerande och härligt....sååå det är bara att du cyklar på PiaLotta, du kommer snabbare fram än vi som går iallafall.

Ha dé gött

Kram / Vindruvan


2008-02-20 @ 19:15:51


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0