På Söder


När jag fick veta att solen sken inne i stan, ja då var det bara att kasta sig på tunnelbanan och sticka in dit, dock inte för att vandra i affärer utan för att promenera runt i stan och njuta av all dess sköna prakt.
Jag tog tunnelbanan till Zinkensdamm och klev upp på Hornsgatan. Den gick jag delvis på, men jag tog även mina avstickare mot söder mälarstrand, både nere vid kajen och uppe på höjden.
Promenerade även vid slussen och vid slottet, sen var jag trött och for hem.

Jag känner mig ändock lite besviken när jag kom tillbaka för jag tyckte inte min stegmätare skötte sin uppgift så riktigt. Jag tyckte att jag hade gått längre än vad den visade.....men men....vad kan jag göra åt det....inget....kan ju inte sitta här och sura över en så´n larvig sak, huvudsaken  var ju att det var en skön promenad och det var det.

Har förstås lite bilder.
Kolla här.

image865

image866

image867

image864

image870

image871

image869

image876

image868

image873

image874

image875

Här kommer den sista bilden som visar att det är kallt nog att åka skridskor i Kungsträdgården.

image872


Det var vad jag hade att bjuda på för den här gången och
nu har även datorn tröttat ut mig.
Hoppas att ni får lite underhållning en stund medans jag gör något annat nyttigt under tiden.

Ha de´gött!

Bye bye /


image877




Kommentarer
Postat av: Bir

JÄTTEFINA bilder!!


2008-02-04 @ 19:08:07

Postat av: LinnRuby&Millan

Fina bilder! :)

2008-02-04 @ 20:15:12

Postat av: Maie

Hejsan därborta!
Ser att du nosat igenom hela Stockholm. Tänk att mina första år i estniska folskolan tillbringade vi våra gympalektioner på vintern bl a i Kungsträdgården. En av lärarna åkte i hatt och rock och riktigt stiligt vad jag kan minnas.
Roligt, roligt.
Må så godis från Maie

PS Sitter hos Marianne och äter gott med lite gott tyskt vin till. Hon och Melker är ute på promenad just nu. DS


2008-02-09 @ 19:49:18


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0