Skärgårdsstad


Söndagspromenaden bjöd inte på något solsken direkt
men det var trots det ändå en härlig prommis.
Stockholms skärgård är alltid skönt att vistas i oavsett
väder (nästan).

Skärgårdsstad är ett vackert villaområde 7km norr om Åkersberga.
Här finns det mycket underbar natur att vistas i.
Det är garanterat avstressande och avkopplande att bo här ute.

image1056

Varsågod o slå dig ner!

image1058

Min dröm är att......
en dag kunna få bo så här nära vattnet
eller åtminstonde så att utsikten från verandan sträcker sig över vattnet.
Det innebär att jag får lov att drömma vidare eftersom
verkligheten ser annorlunda ut.....snyft!


image1059

Stranden är naturligtvis ett poppis utflyktsmål på sommaren.
Den här årstiden var det lite öde kan man säga.

image1057

Jag avstår badet den här gången, men det
finns andra som gärna ligger i spat.

image1060

Det var en lite sen rapportering från min sida
men ingen är perfekt.....
Bättre sent än aldrig som det så vackert heter.

image1061

Ha en skön tisdag!

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Ritva

Jag måste erkänna att jag inte hade full koll att jag bor så här fint. det glömmer man när man är sugen för något gått och har 7 km till närmaste affären.
Nu blir jag och familjen bortskämda av min mors goda mat och BULLAR.
Ikväll blir det bio till alla i familjen som är över 11 år. Tösen och mormor får vara husvakter. Vi ska se "Arn". Någon som har sett det?


2008-02-26 @ 12:26:16

Postat av: Linda

Håller med dig Druvan. Undrar om vi kommer från samma släkt. Jag ÄLSKAR oxå vatten. Så om jag någon gång i mina drömmar skall köpa hus eller så, så skall det vara i närheten av VATTEN. Gissa vem som skulle bada jämt...... Kram Linda.


2008-02-26 @ 12:38:56

Postat av: Bir

Ni bor jättefint Ritva! Sju kilometer till affären låter däremot inte så roligt har själv provat på att bo på landetdet i sju år, det har både har för och nackdelar.
Men Linda du MÅSTE förverkliga din dröm det är inte omöjligt. Nu när det finns dator och internet behöver man ju knappast känna sig isolerad när man bor på landet. Väntar på dina inlägg i helgen när Pia tar ledigt. (Jag ser fram mot dina oxå Pia men dom tar jag för givet nu vi har ju blivit så bortskämda med fina bilder och annan underhållning.)


2008-02-26 @ 14:12:35

Postat av: Linda

Jaaa, men hur skall jag göra då??? Faycal vill bo vid havet i Tunisien, medans jag nöjer mig med ett litet hus i Sverige vid typ en skogssjö.......


2008-02-26 @ 19:08:56

Postat av: Bir

Ni får väl hyra ett hus i Svärtinge med utsikt över Glan till att börja med.


2008-02-26 @ 22:04:20


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0