Bakdoften sprider sig i huset....mmm.....

Hej svejs!!

Jag har precis avslutat mitt spontanbak alldeles nyss.
Det blev linfröbullar den här gången eller som Sven-Olov hade sagt "bantarbullar".
Snälla Maj-Britt berätta gärna vad han sa om dessa bantarbullar.

Även om man inte bantar så tycker man nog om de här bullarna.
De är fiberrika med ett gott tuggmotstånd av linfröna.

TIPS!!
Olja tillsätter man i degen för att brödet inte ska smula och socker för att jäseffekten
blir större. Både olja och socker kan uteslutas om man vill.



image812



Vad har du gjort hittills idag??
Och vad ska du göra resten av dagen??

Vi hörs!

image813

/ Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Oj så gott det låter. Har du använt både dinkelmjöl o fullkornshavregryn? Låter väldigt nyttigt.
Och Pia! Perfekt runda! Hur gör DUUUUUUUUUU?


2008-01-29 @ 15:22:21

Postat av: Marianne

PS. Jag tyckte du sa wienerbröd?


2008-01-29 @ 15:23:23

Postat av: Vindruvan

Ja jag har använt både ock!
Goda var de också, var ju tvungen att testa..hehehe..
Jag rullar med feeling därav den fina formen, har gjort det förut kan man säga, övning ger färdighet.

Wienerbröd.....Jaha det var därför du undrade vem jag skulle utfordra.....eftersom det kanske inte är så bra att jag stoppar så´nt i magen. Var jag så otydlig?

Kramis Vindruvan


2008-01-29 @ 15:47:18

Postat av: Caroline

Hej!

Jag har inte gjort mycket idag. Gustav har varit hemma med mig och vi har tittat på film och lekt. Sedan åkte vi en tur till Konsum för att handla lite. Det blev en semla oxå till fikat. Känns skönt att vara gravid, för det känns som en ursäkt att unna sig lite extra ibland. Snart ska jag iväg på tjejmiddag, det ska bli roligt. Jag blir lite sällskapssjuk av att vara hemma på dagarna.

Vilket gott bra det verkar vara, det måste jag baka. Jag håller med Marianne om att dina bullar är väldigt släta och runda och fina, så fina lyckas jag aldrig få.

Kram C


2008-01-29 @ 16:11:09

Postat av: Vindruvan

Vad mysigt det låter att få vara hemma med Gustav, titta på film och leka...härligt...saknar jätte mycket när Cathrine var i den åldern, kan man inte spola bandet bakåt lite???

Hoppas det blir trevligt på eran tjejmiddag.

Rundheten på bullarna tror jag säkert att även du lyckas med, det är ju bara att rulla tills det blir runt, inget svårt alls!!
Rekommenderas att göra iallafall för de är goda.

Hälsa familjen!!

Kramis / Vindruvan


2008-01-29 @ 16:25:50


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0