Dumlekakor


Som jag berättade för Er igår så ställde jag mig och baka Dumlekakor av någon egendomlig anledning, borde ju inte eftersom jag försöker minska i omfång, men förnuftet är inte alltid på topp.
I vilket fall så började Carros gravida mage att sukta efter dessa Dumlekakor och hon behövde receptet NU!!!!

image764

Bäst att jag skyndar mig att fixa det till henne.
Här är det:

image763

16 st

3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
175 gr margarin
1 dl socker
16 dumlekolor
32 st små pappersformar

Gör så här:

1. Blanda mjöl och bakpulver och rör ihop det med matfett och socker.
2. Forma 16 kulor och lägg i dubbla kakformar.
3. Grädda kakorna i 7 minuter i 175 graders ugnsvärme.
Ta ut plåten och tryck ner en dumlekola i varje kaka.
Grädda ytterligar 7 minuter (jag tog lite mer tid än så)

.......Muuuums........

Hoppas Ni gillar dem!

Nu ska jag fixa till mig lite och snart ska jag ut i Wurmtal med Angelika, pyjamasrace kanske, vem vet.......hihihi.



image766

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Pia!

Nu ska det bakas dumlekolor, eller inte nu ikväll, men imorgon blir det nog. För gud vad sugen jag blir!

Nu har jag blivit sjukskriven, så nu ska jag ta det lugnt och vila. Förhoppningsvis blir jag lite piggare och får energi igen och så hoppas jag att sammandragningarna avtar.

Kram C


2008-01-22 @ 21:34:23

Postat av: Vindruvan

Ja det var bra att du blev sjukskriven.
Nu får du vara snäll och ta det väldigt lugnt!
Passar jättebra för dig att sitta i lugn och ro och scrap-booka, för det är inget ansträngande på det viset utan endast stimulerande och roligt.
Men först baka lite dumlekakor så du har något att mysa med till kaffet.

Var rädd om dig!

Kram / Vindruvan


2008-01-22 @ 22:07:53


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0