Fokus i blicken

Måndag efter julledigheten är nu här.
Det innebär för mig att nu är det nya tag som gäller vad beträffar min vikt.

image601

Jag tappade bort mig själv lite där innan jul......vägde mig inte för jag ville inte veta.......kände att jag stoppade i mig allt möjligt konstigt, godis till exempel som är min stora fallgrop, motivationen var i botten osv osv........ja listan kan göras lång om man så vill, men vad tjänar det till?
Alla som har försökt att gå ner i vikt vet vad jag pratar om.
Jag måste erkänna att min ångest var rätt stor när jag skulle beträda vågen igen i morse. image599
Men jag visste att jag var tvungen att konfronteras med sanningen.

Döm om min förvåning när jag ser siffrorna komma upp i displayen, MEN jag har ju gått ner 300 gram sedan min senaste vägning. Kan inte vara sant, tänkte jag, och klev upp ett flertal gånger till på vågen för att kolla om jag såg rätt. Javisst det var riktigt.......Hallåååå.....hur gick det här till?????
Ja min förklaring är dels att jag har inte slutat att röra på mig utan har gjort rätt långa promenader - med stegräknaren på förstås och mellan varven ändå ätit sund mat, MEN den stora förklaringen ligger nog i min maginfluensa som jag nyss har haft.
Så mitt viktminskningsrecept lyder.........dra på dig ett par maginfluensabaciller och du blir glad när du ställer dig på vågen efteråt!!! .......Hehehe.....

image600

Min blick har förändrats idag, i den står det FOKUS med stora bokstäver.
Motivationen är tillbaka, SKÖÖÖÖNT.

Lycka till där ute i stugorna om ni har samma problematik som jag att tampas med.
En dag ska vi lyckas, så det så!!!!

Hoppas Ni får en bra dag och även en bra vecka.....

Önskar Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det kanske stämmer men jag antar att banta med rätt mat den rätta vägen smakar betydligt bättre an att försöka sig på konsten att banta genom att äta baklänges.
Hepp


2008-01-07 @ 21:19:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0