Frusen Vindruva

image665


Vad händer hos oss då?

Jaaaaaa, vi har äntligen beslutat oss för att byta ut den illa fungerande värmepannan och varmvatten beredaren till något modernare system.
Den gamla hade i allafall 18 år på nacken så det var väl dags för en liten ansiktslyfning.

(Himlars var mina fingrar är stela och frusna, missar tangenterna och snubblar så det blir fel bokstäver alldeles)

Reparationskillarna kom igår morse och de gjorde sitt yttersta att hinna med att få igång värmen igen med det nya systemet innan de gick för dagen.
Det var en herrans mycket arbetsmoment som skulle utföras så jag har full förståelse för att de inte hann få igång varmvattnet eller värmen.
Det betyder att det är "Arsch-kallt" här hemma.

image666

När grabbarna hade åkt hem till sina varma stugor igår kväll då satte vi oss i vår varma bil, satte på värmen i sitsarna och körde runt lite för att tina upp våra frusna lemmar.
Vi var inte riktigt så galna att vi bara körde runt i kvarteret utan vi uträttade lite ärenden oxå för att få möjligheten att kunna komma in i varma butiker.....hehehe....
Då vi kände oss relativt upptinade så for vi hem igen och åt värmande Gulaschsoppa gjord på nötfärs....mmmm....himla gott och härligt hett.

Vi gjorde det bästa av situationen, tände en mass ljus och stängde in oss i vardagsrummet för att titta på Idrottsgalan på TV. Vi lyckades behålla värmen när vi satt där tätt ihopkurade i soffan, men ingen av oss ville sen förflytta sig därifrån för vi visste vad som väntade oss......
Isbjörnarna hade återvänt och stod och väntade på oss i trappan........Brrrrrrrr.........

Om det var kallt här hos oss igår.......
Hur tror ni då att det känns idag??????
En sak är jag i allafall glad över och det är att Cattis slipper denna kyla.
Njut av värmen gumman och skicka gärna lite till dina frusna föräldrar.


Så nu kan jag även konsten att tillverka glass.

image667


Kram från en riktigt frusen Vindruva

image668




Kommentarer
Postat av: Maj-Britt

Fy vad kallt började nysa direkt när jag läste om kylan hos er inne tror jag blev förkyld av kylan här är det i allafall 5 gr. varmt ute jag skulle tro det är varmare ute hos er lyckliga Torbjörn som är på jobbet i värmen. sätt på ungnen och stäng in dej iköket sätt dej gärna framför spisen Kram tänker på dej.


2008-01-15 @ 10:54:52

Postat av: Vindruvan

Tobbe jobbar från hemmet idag och då kan han kolla att gubbarna gör ett bra jobb samtidigt, mig skulle de kunna lura till månen med det tekniska och det är kanske inte så bra.

Just nu har jag krupit upp i Cattis rum för där är det varmt i allafall.

Ja det är varmare ute än inne, men vi har pälsat på oss så det inte är alltför hemskt.
Hoppas de får pannan att fungera snart i allafall.
Det är rätt svårt att skriva på tangentbordet med mina frusna fingrar.

Kram Vindruvan


2008-01-15 @ 11:59:00

Postat av: tobbe

Aldrig mera mjukglass


2008-01-15 @ 19:58:35

Postat av: Cattis

usch daa stackars er!!!
fast kom ihaag att jag klagade paa vaermepannan redan innan jag aakte?! ;) nae nu vill jag inte retas...
fast det daer med att aaka runt i bilen och bara utforska kvarteren lite, det laater bra! =) det goer vi haer ocksaa...visst, inte foer att vaerma oss, utan bara foer att see vem som roer sig paa gatan ;P

2008-01-16 @ 03:16:03


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0