Glad igen


image809

Här sitter jag och har inte kommit ur morgonrocken ännu.
Jag ångrar mig att jag inte gick upp lite tidigare och såg till att göra mig
i ordning så jag kunde hänga på Tobbes morgon promenad.
Det gjorde jag igår morse och det var riktigt skööönt.
Hade ju behövt den härliga promenaden nu också egentligen, men det
kommer väl fler dagar framöver.

Mitt sinne är mycket gladare idag.
Det behövdes bara att jag fick möjlighet att prata med Cattis igår
och vips blev allt mycket ljusare.

Vi gjorde upp ett konto och ringde via Skype till hennes vanliga telefon.
Då kostade samtalet naturligtvis pengar och det funkade bra.
Nästa gång kan vi säkert prata skype till skype för hon har laddat ner det nu till deras dator
och då kostar det ingenting när vi pratar med varandra, fiffigt va´?
Vi har pratat med Marianne via skype och det går jättebra!
Igår kväll chattade vi alla tre tillsammans (Marianne, Cattis och vi) bara för att kolla om det funkade
och det gjorde det....kuuuul!!!
Har man bara mick och högtalare till datorn så är det toppen för teleräkningen lär inte skjuta i höjden då.
Det här är ett riktigt hett tips för min kompis Mari i Göteborg.
Hon som älskar att prata i telefon och jag gissar att teleräkningen hemma hos dem
inte är att leka med.....hehehe.....men nu kan det bli ändring på det.
Skaffa skype, vetja!!

Ha en bra dag!!!
image810

Kramar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Du Pia, var glad för att du kommit så långt som till morgonrocken. Där är inte jag ännu.
Vi får nog ta den där turen till Älvsjö endera dagen.


2008-01-29 @ 09:00:14

Postat av: Vindruvan

En sak i taget, Marianne, jag har kommit ur duschen nu försöker packa upp min väska samtidigt som jag klär på mig och dessutom tittar förbi här.....ehh....lite okoncentrerad skulle jag vilja säga. Varför kan jag inte slutföra en sak innan jag börjar med nästa??
Ja ja det är väl hjärnan som styr och den gör ju lite som den vill.

Ja jag följer gärna med på lite galna upptåg nå´n gång, som till Älvsjö till exempel.

Kramis Vindruvan


2008-01-29 @ 09:08:40

Postat av: Linda

Skönt att höra att det känns bättre idag. Själv sitter jag här med fjärilar i magen. Har lämnat Joel på dagis och gick hem alldeles själv, märklig situation måste jag säga. Han blev faktiskt lite ledsen idag när vi tog avsked, det var lite jobbigt, men samtidigt vet jag att det är helt naturligt med reaktioner och bättre att han reagerar lite varje dag än att det blir värsta bakslaget senare. Det där med att göra fler saker samtidigt utan att slutföra är jag en mästare på, vi kommer nog från samma familj, fniss, fniss. Kram Linda.


2008-01-29 @ 10:14:19

Postat av: Vindruvan

Ja jag förstår att det känns konstigt att lämna Joel i någon annans händer.
Men jag gissar att han var bara ledsen en liten stund och sen kom han säkert på andra tankar.
Det hör ju som sagt till, du vet ju själv hur det är när föräldrarna skolar in barnen på ditt dagis.
Självklart är det andra känslor som är inblandade för dig nu när det handlar om ditt eget barn, men jag är övertygad om att det kommer gå relativt smärtfritt att få Joel att fungera på dagis eftersom han är så trygg och harmonisk i sig själv.

Lycka Till i fortsättningen!!

Kramis Vindruvan


2008-01-29 @ 10:48:17


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0