Längtan är svår idag

Behöver bara skriva av mig lite.
Brukar alltid kännas bättre efteråt.

Jag vet inte hur mycket olika känslor som ramlar runt i kroppen på mig just nu.
Den jobbigaste för tillfället är att hantera den oerhörda längtan jag känner efter Cattis.
Oftast kan jag behärska mig rätt bra, men dagar som idag känns riktigt jobbiga.
Mycket beror nog på att jag inte har kunnat lura hjärnan att tänka på annat idag,
i vanliga fall ser jag till att ha något att göra hela tiden, men jag har inte aklimatiserat
mig så pass mycket ännu att jag har hittat på något vettigt att göra idag.
Det gör att det finns så mycket tiiiiid över att tänka.
Varför sitter jag här och plågar mig själv med alla dessa tankar det kan man ju undra?
Jaaaa inte lätt att svara på.
Jag tror endast att den som har suttit i samma situation som mig någon gång
vet hur jag känner mig och hur det känns att vara utan sitt barn under så lång tid.
Självklart finns det mycket positivt och det finns mycket kraft att hämta från en
sådan här erfarenhet, men ibland orkar man inte vara stark.
Idag är en sådan dag......
Och imorgon är en ny dag och då finns säkert leendet på mina läppar igen.
Tro inget annat!
Alla dagar bär inte solsken med sig, men det räcker att jag lyfter blicken, scrollar ner
en liten bit och tittar in i min dotters ögon och då märker jag att värmen sprider sig
i min kropp och jag blir glad helt enkelt.
Jag älskar dig så gumman!!!!!!
image807

Du är det allra värdefullaste som jag och pappa har!!

image808

Pussar och Kramar

Från Mamma





Kommentarer
Postat av: Cattis

JAG LAENGTAR EFTER ER OCKSAA!!!!
saa mycket!!!
vill saa gaerna vara hos er!! samtidigt som jag saa klart vill stanna haer...
Jag har ocksaa dagar, da allt kaenns hur bra som helst, daa jag har saa mycket i huvudet att jag naestan inte taenker alls paa varken tyskland eller sverige...och sedan kommer det dagar, daa jag raakar kaenna naan bekannt lukt ifraan sverige...eller daa jag kommer att taenka paa naat somn har med er att goera...
och daa laengtar jag saa klart!!
Men tiden gaar otroligt fort!!
Ett halvaar har redan gaatt och resten kommer ocksaa bara flyga ivaeg och vips saa staar jag daer innanfoer doerren med massvis av presenter ifraan argentina och massvis av minnen.
Jag aelskar er saa mycket!!
Hoppas vi kan prata i telefon idag!!
Daa beraettar jag om jujuy!
Miljoner pussar och kramar!!!
CATTIS
ps: idag ska vi haemta eliana...mina foeraldrar aer ocksaa helt tokiga foer att de inte har sett henna paa naestan en maanad...;)

2008-01-28 @ 15:59:35

Postat av: Vindruvan

Ja, även om det finns dagar som är jobbiga så är det så att tiden går väldigt fort så vips är du hemma igen.
Glöm därför inte bort att njuta och ha roligt de underbara månader som är kvar i Argentina tillsammans med din familj och alla dina nyfunna vänner som du har fått, för vem vet när du har möjlighet att träffa dem igen.

Ja jag hoppas också att det fungerar att prata med varandra idag. Men pappa måste komma hem från jobbet först.

Oj vad spännande att ni ska hämta Eliana idag!!!
Vore jätteroligt om du även kan berätta vid något tillfälle hur hon har haft det på sin spännande resa.
Nyfiken i en strut snart tittar jag ut.

Puss & Kram
Mamma


2008-01-28 @ 16:55:19

Postat av: Maj-Britt

Jag gråter när jag läser din kommentar jag saknar dej så mycket Ta väl hand om dej så ses vi sedan. Du har så roligt där det kommer
aldrig tillbaka. Tusen krammar til dej. Puss önskar farmor sin tuttinuttan


2008-01-28 @ 17:00:22

Postat av: Linda

Snyft, snyft. Jag lider verkligen med dig Pia. Situationen är väldigt svår att sätta sig in i, men jag förstår hur det kan kännas. Tänker på dig mycket och ofta. Många varma kramar Linda.


2008-01-28 @ 19:39:58


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0