Lunchgäst

Har precis haft min lunch gäst här hemma.
Tack för jätte trevligt sällskap!!

image640

Jag bjöd på en vegetarisk pastarätt - Pasta Puttanesca (står i förra numret av Laga Lätt nr. 11/12 2007) med tillhörande grönsallad med fetaost i....mmmmmm.....
Det var ju riktigt gott!!
Mari ringde samtidigt som jag höll på med maten och hon undrade vad jag skulle bjuda på......talar inte om hur samtalet utvecklade sig vidare för då får jag små röda kinder....hihihi... men jag kan säga att roligt hade vi och skratt salvorna var många......hihihi.....
Tack Mari för ett härligt samtal, kändes skönt att få prata med dig.

För att få den sista touchen på maten (såsen) så blandade jag även i 2 msk lätt creme fraiche (står inte i receptet).
Maträtten innehåller svarta oliver och som många av er säkert känner till så gillar jag inte oliver, det gäller ju idag oxå förstås, MEN jag såg ändå till att ha dem med i såsen mot slutet för det får en lite extra picant smak av de små svarta "krypen". Sen pillade jag bort dessa små otäcka saker när jag skulle äta och det var inget jobbigt för så många var de inte.....heheh.....mumma kardemumma!!

Intresserad av receptet?
Ok jag kan väl skriva ner det då, städa kan jag ju alltid göra senare....

image641

Pasta Puttanesca 2 pers

1 port = 594 kcal

250 gr okokt pasta fullkorn
0,5 st gul lök
2 klyftor vitlök
1 st gul paprika
1 msk olivolja
20 st cocktailtomater (delade)
2,5 dl grönsaksbuljong (1/2 buljongtärning)
1 msk fransk senap Dijon senap
8 st svarta oliver
2 krm salt
1 krm peppar
1/2 kruka med färsk persilja

Gör så här:

1. Koka pastan i saltat vatten.
2. Skala och hacka lök och vitlök.
3. Skölj, kärna ur och hacka paprikan.
4. Fräs allt lätt i olja i en gryta.
5. Tillsätt tomater, buljong och dijonsenap. Rör om och koka i 7-8 minuter.
6. Dela oliverna och lägg i grytan. Salta och peppra. Rör ner creme fraiche om du vill tillsätta det.
7. Klipp över persiljan och servera tillsammans med pastan och grönsalladen.

.......mmmmm.....gott!!

Smaklig måltid!!

image642
image643

Efterrätten inte att förglömma, härligt god Cappuccino gjord med riktigt espressokaffe förstås och därtill lite choklad/nöt glass - säkert inte så jättebra för vikten (mmmm.....men för smaklökarna) -
Hör här, jag har en ursäkt (det har man alltid en på lager när man vill stoppa något gott i munnen).
Jag ska träna i eftermiddag!!!
Då får man väl äta lite glass....eller?


Ha en fortsatt bra dag.
Det ska jag ha, visserligen ska jag städa, men med lite bra musik därtill så går det som en dans oxå.
Positivt tänkande!!

image644

Kram / Druvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu blir jag nyfiken. Vem hade till sällskap under lunchen?
Är nu klar med dagens arbete. Har också under tiden druckit en kopp med Cambridgesoppa, mintchocklad. Jättegod. Mättar och tar bort sug efter sött.
Till middag ska jag äta kött, tror att det är fläskfile jag tagit fram från frysen, och blomkålsmos, d,v,s, blomkål kokt och mosad med grädde istället för potatis. Jättegott.
Har nästan gåtte ner allt från helgens frossande. Hoppas nu att chockladkartongen inte kommer imorgon så att det blir ckockladfrossa i helegn för då blir det inget bra resultat på vågen på måndagmorgon.
Ska snart ut o flytta bilen. Det är ju städdag imorgon igen. Det känns som om det alltid är fredag. Hoppas att jag slipper klättra in i bilen.
Ha det så bra med städningen.
Och du druvan visst får du dricka en god kaffedrink när du både ska städa och träna idag.
Vi hörs senare.


2008-01-10 @ 15:08:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0