Min dag


Ledsen att jag inte har varit här just något idag, men jag har inte haft tid.

Min dag har varit UNDERBAR!!!

Det har varit toppenfint väder ute idag men en aning kallt, så egentligen klädde jag på mig för lite under när jag gick ut, men det har inte varit värre än att jag har gått mig varm.

Hade naturligtvis kameran med mig och här kan ni se var jag har promenerat idag.

image829

I Stockholm kan man promenera och njuta av staden i vilken årstid som helst.
Jag älskar att vara här och jag tror att vattnet runt staden framkallar den underbara känslan hos mig.
Gillar du också Stockholm?

image830

Det är mysigt att promenera i gamla stan med alla dess gränder och kullerstensbelagda gator.

image832

Sagerska palatset, numera kallat Sagerska huset, används sedan våren 1995 som den svenske statsministerns officiella bostad och representationslokal.
Huset har sin entréfasad mot Strömmen som Ni ser här.
Byggår: 1884

image836

image831

Tur att jag tog vara på solstrålarna för när jag tog bilden mot stadshuset var det inte lika soligt längre.
Men det blir säkert fler tillfällen jag lovar.

image834

Jag kände mig rätt knäckt när jag kom hem så jag var tvungen att ta en Argentinsk siesta på en timme ungefär och det behövdes verkligen. Har ju knallat runt i stan och är uppe i ca 16 000 steg nu.
Inte så dumt att föra in i min stegrapport senare ikväll.
Har solen lyst även på dig idag??
image837
/ Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Du verkar ha haft en jätteskön o mysig dag. Stannade du o fikade någonstans? Jag kan tipsa dig om att titta på trean ikväll kl 20.00. Ha det bra
Kramisar från mig o kompisen Melker


2008-01-31 @ 19:07:01

Postat av: Linda

Jaa, det ser verkligen härligt ut, vilka fina bilder mästerfotografen har tagit. Jag tog till vara på några solstrålar imorse efter att jag lämnat Joel på dagis, och det var väl tur det för sedan kom molnen och tog över. Igår åt Joel lunch för 1:a gången och det gick jättebra. Idag sov han för 1:a gången, visserligen bara 45 minuter, men han somna ju iallafall utan protester. Så gissa vem som slog ihop som ett korthus vid 19-tiden??? Du får vara en jättestolt moster nu för han är en jätteduktig kille!!! Jag är världens stoltaste mamma. Kram kram.


2008-01-31 @ 19:35:30

Postat av: Ritva

Väntar på mail!
Idag åt jag årets första semla och det var så gått. Ser framme mot flera innan säsongen är slut.


2008-01-31 @ 20:59:07

Postat av: Maj-Britt

Hurra jag har pratat med Cathrine
nu hon mår jättebra det är karneval där i dag Så det är väl hålli gång i skogen. Natti natti kram


2008-01-31 @ 23:09:49

Postat av: Vindruvan

Japp det var en härlig dag i Stockholm igår.
Promenerade endast UTAN fika, jag sätter mig inte gärna själv ute på fik så där, var inne en kort sväng på åhléns bara innan jag stack hem, så det blev inget att knalla runt i affärer heller.

Ja du Linda, kul att höra att allting funkar bra med Joel. Jag är jättestolt, han är jätte duktig!!

Mail kommer Ritva, håll ut, jag är inte så snabb av mig som du vet....en sak i taget...hehehe...
mmmm....ser oxå fram emot fler semlor....men jag kanske inte ska sukta efter dem så mycket...inte bra för vikten.

Vad roligt Maj-Britt att du har pratat med Cattis!!!
Visst är det smidigt att ringa med skype?
Fattar inte varför vi inte har tänkt på det förut?!?
Även om vetskapen har funnits under rätt lång tid att man kan ringa därigenom så har vi ändå inte annammat det förrän nu. Men det är väl så när man sätts i en lägenhet utan telefon då måste man hitta på andra lösningar.

Kramisar / Vindruvan


2008-02-01 @ 10:31:56


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0