Mina steg är redan många

image756

Har precis kommit hem från en rätt lång och snabb promenad.
Eftersom min förra vecka inte innehöll så himla många steg så var det ju bara för mig att inse fakta.......jag måste se till att gå mer.
Så nu är jag redan uppe i 13500 steg och då är klockan bara 15.00, det känns rätt så skönt.
Men min ork räcker nog inte till så mycket mer idag så stegräknaren lär ju inte få frispel direkt.

Jag var in till vårat lilla centrum för att uträtta lite ärenden först, men sen promenerade jag ner till Junghans en pyssel butik som ligger en bra bit hemifrån (vet ej hur långt).
Väl där framme köpte jag materiel till att kunna brodera lite.
Till typ något liknande som Ni ser på bilden nedan.
Den handduken sydde jag till Cattis föräldrar i Argentina till julklapp. Jag har inte tänkt att sy en likadan för det blir alldeles för långrandigt utan det får bli något annat verk.

image757

image758

För mig är det oerhört avslappnande att sitta och brodera, det hjälper mig att rymma
bort från min ständiga ryggvärk.

Gillar du något handarbete eller någon annan kreativ syssla??

Nu ska jag fixa något att äta, håller näst intill på att svälta ihjäl.

Ha dé så länge!
Jag är snart tillbaka.

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Barbamorsan

Jättefint motiv och välbroderat, du är duktig du!

2008-01-21 @ 15:40:31

Postat av: Vindruvan

åååhhhh, TACK!
Det glädjer mig att få höra ;-)

Roligt att du tittade förbi, det är alltid roligt med nya fotsteg i min blogg. Välkommen tillbaka!!
Ha en fortsatt bra dag!!!

Kram Vindruvan


2008-01-21 @ 15:55:17

Postat av: Marianne

Hej
Vad roligt att du börjat att brodera igen. Här har det snöat inatt igen men töat bort under dagen så nu är det jättepölar som Melker nästan druknar i. Jag har bara kommit upp i 2.170 steg än. Har bara varit ut EN! gång hitintills. Det har varit mest att sortera papper för mig idag.


2008-01-21 @ 16:27:37

Postat av: Ritva

Här blir det inga handarbeten gjorda. Roligt att du broderar igen som sagt. Vi har ju dina fina tavlor hemma hos oss.Jag tror att sitta vid tangentbordet är också ett slags handarbete. Man (jag) använder 6-8 fingrar och man måste använda hjärnan. Dessutom blir man glad av att skriva. Så jag får kalla detta också handarbete. Vad tycker ni andra? Det är bra att ha lite nytänkandet i vardagen.


2008-01-21 @ 18:26:44

Postat av: Marianne

Ja Ritva. Jag håller på dig. Du inför mycket nytänkande, mental strykning och nu handarbete. Det är ju precis det det är, handen utför ett arbete när man skriver. Handens arbete. Tänk vad du kommer på.


2008-01-21 @ 18:38:06

Postat av: Vindruvan

Ja vad skulle vi göra utan dina fenomenala påhitt Ritva??
Jag har utfört ett annat slags handarbete alldeles nyss.....jag har bakat dumle-kakor.....det ni, det sätter sig på de rätta ställena vill jag lova.
Kan någon svara på varför jag ställer mig och bakar dessa syndigt goda kakor?

Kram Vindruvan


2008-01-21 @ 18:45:40

Postat av: Marianne

För du vill väl fresta Tobbe...Du vet väl att om man göder alla andra så ser man själv smalare ut.


2008-01-21 @ 20:01:06

Postat av: Ritva

Tack för alla fina kommentar.
Kan sötsuget vara hormonellt? Man kan alltid skylla på hormoner: om man är ledsen, uppåt, sötsugen, vinsugen, humörsvängningar osv. Spelar ingen roll i vilken ålder man är.


2008-01-21 @ 21:27:43


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0