Renoveringsdags

Vi var till image655 i veckan och inhandlade en del materiel till slutrenoveringen av Cattis rum, måste ju se till att rummet är helt klart när hon kommer hem till oss igen.
I 2 timmar gick vi där och nötte och blötte alla tankar som pluppade upp i hjärnan hur vi skulle göra. Det är verkligen ingen lätt uppgift att som lekman kunna hitta det rätta utseendet på taklister för o ta ett exempel bara. Det är oerhört svårt att föreställa sig hur det kommer se ut i verkligheten.
Tobbe har ju byggt Cattis rum från scratch kan man säga, utan några som helst förkunskaper och det har blivit riktigt snyggt, är megastolt över hans insats. Lite stolt över mig själv oxå som har varit en liten hjälpande hand emellanåt, men min insats är ingenting om man jämför med Tobbes kämpande i detta rum.
Om Ni själva har gjort något liknande någon gång.......ja då vet Ni att det där sista finslipet på renoveringen
det är det som tar tid.
Nu har vi tänkt att börja såga och sätta upp taklisterna som vi köpte, får vi se hur det blir. Vi ligger åtminstonde rätt i färg denna gången, första försöket såg inte riktigt klokt ut, helt fel färg, men som sagt det är väldigt svårt att se sådant i affären.

image656

Vårat fredagsmys infaller inte ännu med andra ord utan först lite arbete så vi har gjort oss förtjänt av att mysa lite senare ikväll.

Vad har du för Dig en fredagskväll som den här??



image657

See ya!!

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Först blir det Glamour för mig som alla andra vardagskvällar. Det är så vansinnigt spännande så därför kunde jag inte åka ut till dalarö ikväll. Måste bara se. Sedan blir det promenad med Melker och till slut Lets Dance förstås. Jag har lagt tigerräkor i blöt höll jag på att skriva (och gjorde) men jag menar marinad som jag ska steka sedan och äta till creme fraiche eller om jag ids hemgjord majonnäs. Har man väl börjat göra majonnäs så vill man inte ha den köpta om det inte är den tyska förstås.


2008-01-11 @ 17:45:45

Postat av: Linda

GUUUUUUD, vilka flitiga skrivare ni är, jag hinner inte med!!! Ni jagar verkligen det tusende inlägget va!?
Har varit och storhandlat som alla andra så här på fredags-eftermiddan. Pepparbiff med stekta potatisklyftor blev det på menyn idag och jag tror det blir Lets Dance. Trevlig helg allihopa. Kram Linda.


2008-01-11 @ 18:16:21

Postat av: Marianne

Du Linda, lugn det är ju inte många inlägg som är avgörande. Det är ju just det tusende inlägget som är viktigast och då spelar det ingen rill om man skrivit 100 eller ett inlägg. Trösta dig med att du är flitigare än jag på sådant som egentligen är viktigare än att sitta framför datorn.


2008-01-11 @ 18:28:36

Postat av: Marianne

Vad roligt att se er igen. Hoppas att ni hade det riktigt mysigt och skönt i Thailand.


2008-01-11 @ 19:09:57

Postat av: Fredde

nice med renovering!

2008-01-11 @ 22:36:47

Postat av: Marianne

Grrr...har inte kommit ut till Dalarö än....Fått bilen söndersparkad i natt.......Har nu gjort polisanmälan och anmälan till försäkringsbolaget och lagat bilen provisoriskt med silvertejp. Få de om det håller ut till Dalarö


2008-01-12 @ 12:22:33

Postat av: Vindruvan

Näääääää, det var verkligen inte roligt med bilen, Marianne. Fy F_N att man inte får ha sina saker i fred.
Var det ishockey match på Globen igår eller???

Precis som om du inte har att göra ändå?

Jag tittade bara in här lite snabbt och har inte tid egentligen att svara på era kommentarer för det är bygglov idag.

Ni är ändå välkomna hit det vet ni väl??
Ciao!!
Kramar / Vindruvan


2008-01-12 @ 13:11:30

Postat av: Cattis

TACK saa mycket foer erat arbete och slitande med mitt rum medans jag aer haer borta och naestan bara njuter av livet faktiskt...:P
PUSS paa er, ni aer det baesta som finns!!

2008-01-16 @ 03:05:38

Postat av: tobbe

Var lugn Cattis,
det aer en investering foer framtiden.
Med raenta paa raenta saa kan du foerstaa vad vi raeknar med att du goer foer oss naer vi blir gamla


2008-01-16 @ 09:23:52


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0