Stegmätaren går baklänges

Jag vet inte vad det har varit med mig idag, men jag har känt mig trött, väldigt trött
och lite "down".
Har därför varit oerhört inaktiv, min stegmätare har t.o.m. gått baklänges så illa
har dagen varit.

image693

För att kompensera detta tänkte jag att Tobbe o jag kunde väl åka och simma ett par längder när han kom hem från jobbet, men min latmask till man ville inte.
Inte mycket att göra åt, ensam ville jag inte ta mig till simhallen, men något måste jag ta mig till annars kommer mitt humör inte sluta lyckligt, tänkte jag.
image697

Jag satte på mig träningskläder, möblerade om i vardagsrummet och satte på min träningsvideo.
55 minuter senare var jag som en ny människa.......svettig och slutkörd, men det viktigaste av allt......leendet och välmåendet i kroppen var åter tillbaka. Tänk vad lite motion kan göra med humöret!

image698

Denna gången funkade övningarna bättre än vad de gjorde första gången.
Men det finns fortfarande partier som är väldigt snabba som jag inte har en chans att hänga med på (ännu).
Ger ändå inte upp utan jag försöker hinna med så gott det går.
Kommer förmodligen att klara det en dag, för jag märker ju redan efter den här andra gången att jag har förbättrat mina rörelser väsentligt.

Under tiden jag tränade stod Tobbe i köket och han fixade till den här goda rätten.
Kolla vad gott det ser ut:

image695

image694

Intresserad av receptet???

Visst här är det:

Krämig korvgryta med ajvar

589 kcal / port

4port:

400 gr falukorv (18%)
1 purjolök
2 dl matlagningsgrädde
1 dl ajvar relish, stark
200 gr majskorn, frysta eller burk
1/2 tsk salt

Till servering:

2 dl basmatiris

1. Koka riset enligt anvisning på förpackningen.
2. Skär korven i tärningar. Skölj och strimla purjon.
3. Lägg dem i kastrull tillsammans med grädde, ajvar och majs.
4. Koka i 5 minuter. Smaka av med salt.
5. Servera med riset och en grönsallad till.

Busenkelt
Bussnabbt
och helt enkelt jätte gott!!!!!

Smaklig måltid!!

image696


image699




Kommentarer
Postat av: Marianne

Pia, jag beundrar verkligen dig som kan ta dig i kragen och göra något av dagen även fast du är down. Jag orkar inte mer än gå mellan toa och säng och förstås Melkers rastningar tack o lov.
Jag tror att jag får bättre genomsnitt på mina steg denna veckan. Har varit på benen hela veckan.
Men en reflektion. Har ni oliver i salladen?
Nu säger jag natti, natti. Sov gott min lilla druva och hälsa lillebror.


2008-01-17 @ 22:03:44

Postat av: Vindruvan

Tack för de beundrande orden från dig.
Det är inte alltid det funkar att ta sig i kragen, men igår gick det och jag var väldigt glad över det eftersom jag mådde så mycket bättre efteråt.

Din reflexion över oliverna är endast deko på min tallrik och egentligen kylskåps rens som måste ätas upp.....dock inte av mig.....uiiiirk.....

Ska bege mig in i duschen nu.

Kramis / Vindruvan


2008-01-18 @ 08:24:49


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0