Surf and Turf


image688

Här kommer lite bilder från en jätte trevlig kväll/natt hemma hos Jens mellan jul och nyår.
(Bättre sent än aldrig)

image681

Var bara tvungen att ta med en bild på ditt kök, Jens, jag tycker det är så skit snyggt!!!

image682

image686

image683

Det hör ju till saken att jag inte riktigt visste vad "Surf and Turf" var för något.
Så jag var ju tvungen att få veta helt enkelt.
Utan frågor - ingen kunskap!
Men med lite hjälp på traven och min egen slutledningsförmåga så kunde jag lösa gåtan.
Maten på tallriken består av något ätbart från vattnet (Surf) och något ätbart från land (Turf).
Ahaaaa.......visste ni det?
Ärligt alltså!!

Dagens citat:

"Det är bättre att fråga och verka dum,
än att inte fråga och förbli dum."




image684

image689

Nu du Cattis, nu kan du vara stolt över din farmor.
Hon spelade bowling med spelkonsollen Wii som om hon inte har gjort något annat.

VILLE BARA FÖRMEDLA MED DEN HÄR BILDEN ATT VI TJEJER VAR BÄTTRE ÄN KILLARNA......HEHEHE......
Det kändes riktigt skönt, eller hur Maj-Britt????
Men jag berättar INTE hur många gånger vi spelade förutom den här omgången, det får förbli en hemlis.

image685

image687

.......Jens för en jättetrevlig kväll!!!!

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej Pia
Kunde du inte satt en mask över mig...uppblåst och med munnen full av mat. Tror att jag ska förstora den bilden och sätta upp på kylskåpet.
Kramis på dig


2008-01-17 @ 13:00:10

Postat av: Vindruvan

Men Marianne vad du är självkritisk!!
Ge dig utan strid!

Kram Vindruvan


2008-01-17 @ 13:31:23

Postat av: Maj-Britt

Hej Pia och Marianne pappa sa altid till mej ,man blir som man är på bild. Alltå kortet ljuger aldrig sen kan man altid titta med egna ögon och se det man vill se. Puss och kram Maj-Britt


2008-01-17 @ 16:21:57

Postat av: Marianne

Ja det var en klokhet: att man ser det man vill se. Något att tänka på.


2008-01-17 @ 16:37:50

Postat av: Cattis

guuud vilka underbara bilder!! Jag laengtar saa mycket efter att faa traeffa er alla paa en myskvaell med surf and turf (har aldrig provat men saekert otroligt gott!!)och tv-spel hos jens =)) daa visar jag hur man spelar bowling ORDENTLIGT ;) jeje och tjejerna vinner igen =)
naesta gaang vi traeffas staar jag foer efterraetten med dulce de leche...daa ska ni se att ni vill till argentina saa snabbt det bara gaar ;P
puss puss vi ses
Cattis

2008-01-17 @ 17:36:09

Postat av: Ritva

Vad roligt ni verkar ha haft.Men jag förstår att det är så. Midsommarfirandet var ju toppen.
Jag går inte på gym utan på vår egen skola här nära. 2 min med bilen!
Appråpå mina killar...Det känns faktiskt mer hemmamysigt att ha massa grejer runt om sig och de vet man att det inte går att eftersträva det perfektstädade hemmet.


2008-01-17 @ 18:55:41

Postat av: Vindruvan

Hej gumman!
Efterrätten dulce de leche är jag riktigt spänd på att få smaka. Är det typiskt Argentinskt??

Kramis mamma


2008-01-18 @ 11:06:59


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0