Tangentbordet

image800

Kommer Ni ihåg att jag frågade efter koderna som man kan använda på ett tangentbord som saknar t.ex bokstaven å eller så för ett bra tag sen??
Har Ni redan ett svenskt tangentbord så behöver Ni ju inte fundera så mycket på det här inlägget, men jag stackare och fler med mig vi sitter med ett tangentbord som inte innehåller de här självklara bokstäverna.
Då är det ju rätt bra att känna till hur man gör då.

Det var ingen som hade något svar på detta på bloggen iallafall.
Men däremot fanns tipset på dessa koder närmare än jag trodde.
Tobbe kände ju till dessa.
VARFÖR sa han ingenting då????
Tog lååång tid innan min man vaknade....hehehe....

Här har ni dem, ni som kan tänkas behöva det.

Tryck Alt-knappen + numret och då kommer rätt bokstav upp.
(alltså siffrorna på höger sida på tangentbordet)
(funkar inte enbart det så måste även Num-lock aktiveras)

Ä - 142
ä - 132
å - 134
Å - 143
ö - 148
Ö - 153

Bra va´?

Kram och lycka till

Eran lilla..........

image801




Kommentarer
Postat av: Cattis

hej mamsen!!
Jag skulle gaerna vilja prata i telefon med er...
har precis kommit hem ifraan jujuy...i gaar natt.
befinner ni er redan i sverige?
du har ju inte skrivit naat om att ni redan har aakt haer... eller aer jag blind? :P
gaar det att ringa till mig?
jag kommer vara hemma i princip hela dan idag,
vi har fortfarande inte skype, jag aer raedd att det inte funkar att installera, jag maaste vaenta tills naesta vecka daa naan kommer att reparera datorn och tar bort virusarna...
love youuu
puss o kram

2008-01-27 @ 20:03:21

Postat av: Vindruvan

Hej gumman!!!
Är du hemma just nu?
Bekräfta via min mail så kan vi försöka ringa till dig.

Kramis Mamma


2008-01-27 @ 21:36:59

Postat av: Marianne

Godmorgon! Sömntutorna är snart redo för morgon promenad.


2008-01-28 @ 10:21:41

Postat av: Vindruvan

REDAN ;-) !!!!

Jag har faktiskt redan varit ute och promenerat med Tobbe i morse, härligt väder, blå himmel, solsken och kyligt i luften.

Kramis Vindruvan


2008-01-28 @ 10:30:39


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0