Tea-time

image653

Sitter just nu och njuter av en härligt god kopp te.

När jag var in en sväng till stan i onsdags så besökte jag Aachens lilla te affär.
Doften som spred sig från affären ut på gatan gjorde att jag inte kunde motstå den utan drogs in där och luktade på te efter te innan jag bestämde mig.
Det blev 2 st Roibusch te , citron och jordgubb/grädde och den sistnämnda dricker jag just nu.......mmmmm......gott!!
Är du en te drickare?
Och isåfall, vad gillar du för slags te??

image652

Har planterat 3 st primula i min korg på uteplatsen alldeles nyss, vårlikt redan, kunde inte låta bli att köpa dem när jag var ute och promenerade förut.
Det var ju tur att jag tog vara på solen när den var framme för nu har den gömt sig bakom molnen igen.

image654

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Caroline

Halloj!

Plantera blommor på uteplatsen?! Herregud, det skulle man verkligen inte kunna göra här. Solen fick inte vara framme länge idag, stället blev det blåst och gråväder så jag kom inte på någon promis idag heller.

Jag är ingen stor te drickare, men om jag dricker te till frukost vill jag ha vanligt Earl Grey. Annars har jag en favirit som heter Mammas Mirakel och är väldigt god.

Ska ni titta på Lets Dance som börjar ikväll? När Idol har slutat brukar Lets Dance bli vårt nya fredagsnöje.

Kram C


2008-01-11 @ 17:01:02

Postat av: Vindruvan

Det är bara jag som gillar Let´s Dance tyvärr!!
Så idag blir det att jag spelar in det pga att vi ska fixa lite i Cattis rum NU och sen när det e´klart ska vi äta nå´t gott och fredagsmysa, men dock utan Let´s Dance.

Jag har inte planterat blommorna utomhus utan i vinterträdgården. Sa jag att jag hade gjort det ute?
Måste ha varit lite snurrig i så fall när jag skrev det.

Nu måste jag jobba lite.

Ciao!!
Kram Vindruvan


2008-01-11 @ 17:23:56

Postat av: Marianne

Hej
Jag har aldrig varit någon tedrickare men sista månaderna har jag fastnat för Roibus te också. Det är fantastiskt gott och finns i så många olika smaker. Jag har några olika men godast är ändå Utöblandningen jag köpte på julmarknaden på Utö. Den som inte börjat att botanisera bland alla smaker på Roibuste har missat något eller har det goda framför sig kan man säga. Jättegott att ta en kopp när man känner sig sugen på något eller lite frusen.


2008-01-11 @ 17:42:26


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0