Vi var i Sverige över jullovet

Mitt jullov tillbringade jag i Sverige tillsammans med Tobbe och släkten.
Det var mysigt att få komma till mina hemtrakter igen, men allting kändes väldigt konstigt den här julen eftersom Cattis inte var med oss. En tomhetskänsla som inte går att beskriva om man själv inte någon gång har suttit i samma situation och vet vad jag pratar om. Jättejobbigt helt enkelt.
Visst, en erfarenhet rikare......men den hade jag gärna kunnat vara utan.
Nästa jul ser du till att vara hemma igen "Knattis", så det så!!!!
Näe, nu ska jag inte bli sentimental här.

Från det ena till det andra:
Den här bilden togs vid Brahe hus då vi tog oss en kisse-paus.
Bra det är snö, tänkte jag och kommer säkert att vara det när vi är i Sverige nu, men icke sa nicke, vi missade snön totalt, varken i Norrköping eller Stockholm var det snö, lagom till att vi hade kommit tillbaka till Tyskland igen....ja då kom snön......är det inte typiskt vá???

image587

Första stoppet blev hos min syster med familj.
Kunde ju liksom inte vänta med att få träffa min favvo-kille.
Här är han, gull-ungen Joel, charmtrollet nr:1.

image588

Visst e´ han söööööööt???

Nu ska det bli filmtajm här hemma med popcorn förstås, så vi ses i morr´n igen hoppas jag.

image589

Ha dé!!!

Kramisar eran egen lilla Druva





Kommentarer
Postat av: Linda

Då kan jag tala om att det måste ha snöat här i Norrköping HELA natten för när vi slog upp ögonen vid halvsju-tiden imorse så var det nog en halvmeter orörd snö, endast några harspår syndes. Jag måste säga att det var riktigt vackert. Nu går snöplogarna varma. Ingen blåst idag heller så det blir ut på en pulkatur vartefter. Kram Linda.


2008-01-06 @ 10:38:48

Postat av: Marianne

Skönt o blåsfritt idag. Melker och jag har precis varit ute på första promenaden. Han skuttar och springer i snön men kunde inte vara lös i parken eftersom där var så många barn idag. Då är det bra med Flexikoppel som ger honom lite springutrymme. I
Hoppas att ni börjar friskna till efter flunsan. Men ta det lugnt med träningen några dagar till Druvan. Hög feber är inte att leka med.


2008-01-06 @ 12:23:50


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0