Dagens Kvällsmat


Värmen inbjuder till att äta sallad.
Det här har vi precis mumsat i oss....mmm....gott !!!!
Gillar du oxå sallad?





Kyckling med melonsallad

(2 port)

250 g Kycklingfilé
salt, peppar, kycklingkrydda
1 tsk Rapsolja till stekning
250 g Galia melon eller Vattenmelon
40 g Ruccola sallad
40 g Spitskål
Salladslök
Gurka
Rädisor
Cocktailtomat
100 g Fetaost

Stek kycklingfileérna gyllenbruna, krydda med salt,peppar och kycklingkrydda.
Efterstek dem i ugnen på 175 gr i ca 15 minuter.
(Jag stekte dem klara på spisen)
Skär melonen i kuber och blanda med sallad, spitskål, salladslök, gurka, rädisor
och lägg upp på tallrik.
Skär kycklingen i strimlor eller tärningar och lägg på salladen.
Smula över fetaosten och garnera med tomaterna.

Servera gärna Rhode Island sås till.

Ät och njut, det är härligt gott i sommarvärmen ;-)





Vad har du gjort idag?

Själv har jag haft en normal hushållsarbetsdag med allt
vad det innebär. Inget upphetsande direkt.

Nu ska jag sitta vid datorn för att rensa upp lite i gammalt groll som
ligger häri och skräpar, måste se till att frigöra lite plats.
Man samlar på sig en hel del.

Tittar väl in här emellanåt för att kolla om det vatt nå´t.

Ha en skön sommarkväll!!!!

Ciao / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag äter sallad varje dag och har gjort så ett par månader nu. Funkar när det är varmt. Varierar mellan tonfisk, lax, kyckling, nån gång korv, grönsaker lite vad jag haver men nästan alltid toppat av groddar.

Vattenmelon äter jag dagligen just nu. Jaja jag vet att jag sagt att det inte är nyttigt (bara sockerlösning ju) men så gott. Eller hur Linda?. Och så har vi den dagliga popcorndosen. Detta har varit min sommardiet och kommer så att vara ett tag till.


2008-07-29 @ 21:51:29

Postat av: Linda

Joel o Faycal har varit o badat på Himmelstalundsbadet, själv avverkade jag ett par timmar på stan där det var halva reapriset, då gillar jag att shoppa. Hittade halvkorta byxor till mig som jag älskar, de hade kostat 299, nu kostade de 99.50 så jag slog till med HELA FYRA par. Sedan blev det tre set bh o trosa, de hade kostat 249, nu var de nedsatta till 84.50. Riktiga klipp faktiskt. Jaaaa, det blev lite smått o gott till Joel oxå, men i barnkläderna var det väldigt urplockat. Nu tror ni att jag är helt galen som går på stan i denna tropiska värme, men faktum är att det är jättesvalt o skönt i affärerna, ett tips om man inte vill vara på badstranden faktiskt. Vi har oxå ätit sallad ett par gånger i värmen, då man inte känner sig lika hungrig, jag gillar räksallad mest, sen har jag självklart svalkat mig med vattenmelon många gånger, mmmmmmm, va gott. Ha det gött allihopa. Kramelikram.


2008-07-29 @ 22:20:51

Postat av: Tobbe

Maten var kanon-god, kan bara instämma,

men druvan vad är Spitskål för något ?


2008-07-30 @ 10:32:43

Postat av: Vindruvan

äh, jag vet inte vad det heter på svenska....nu ska vi inte vara så petnoga här inte..hehehe....


2008-07-30 @ 10:50:09

Postat av: Vindruvan

Du är duktig Marianne som har karaktären att äta nyttigt nu under sommarmånaderna och det syntes dessutom att kilona är på väg bort, fortsätt så!!



Roligt att du hittade lite saker på din shoppingrunda Linda och billigt dessutom, den turen brukar jag aldrig ha.



Jag vet exakt varför det är nyttigt att komma hemifrån ett tag, då slipper man springa från det ena göromålet till det andra.....det är precis det jag just nu roar mig med, har nämligen massor att ta itu med här hemma.

VART TOG MIN SEMESTER VÄGEN?????



Ha de´



Kram / Vindruvan


2008-07-30 @ 10:59:30


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0