Back again......

Halloj allihopa !!!!

Här är jag igen.......

Det var väldigt länge sedan sist ni hörde ngt från mig på bloggen, men nu är
jag tillbaka på banan igen.......eh......en aning rostig då förstås för jag har inte
suttit vid datorn och knapprat på hela semestern. Om jag har saknat det???
Näää inte riktigt, det har faktiskt varit skönt att kunna koppla av utan att datorn
måste vara ett viktigt inslag i ens vardag.
Hur har det varit för dig när du har varit ledig, är datorn fortfarande viktig då??
Antar att en del av oss är mer eller mindre beroende av att använda datorn dagligen
oavsett om det är semester eller ej, själv tillhör jag inte dem och det är jag glad över
.......men alla är vi olika och det är ju tur det.
Ni får ha lite förståelse för mig och mitt data användande nu i början för det
är inte bara det att semestern har gjort mig rostig utan jag måste dessutom
lära mig att använda vår nya leksak här hemma.
Vår gamla dator slutade att fungera av någon konstig anledning......eh.....
ni kan ju fråga Tobbe hur det gick till egentligen......hehehe......
I allafall har vi kostat på oss en bärbar dator denna gången för att vi ska kunna
vara lite bekväma dessutom.
Då kan jag ju ligga i sängen och blogga, bra va´ ?

Ville bara säga........
Välkomna tillbaka till min blogg igen,
hoppas aktiviteten blir lika intensiv som innan jag slutade skriva här
och att mina läsare hittar tillbaka hit igen ;-)
Glöm inte att sätta era tassavtryck i kommentarsfältet, det är alltid lika
kul att läsa om era påhitt oxå, inte bara mina tråkiga ord!
Ni känner säkert till att jag även har haft semester från "Stegge",
men nu är min semester över och "Stegge" har hittat tillbaka till sin
plats igen......nämligen i min byxlinning.
Veckorapporteringen på mina steg kommer att finnas på bloggen
varje måndag om tygen håller.
Jag hoppas att ni oxå rapporterar era steg......DET SPORRAR!!!!

Välkomna tillbaka till Druvans blogg igen!


Kramar till er alla!

/ eran Vindruva






Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen tilbaka våran efterlängtade druva, vare sig semester eller ej har det faktiskt kännts lite tomt...... Har oxå en bärbar dator nu, men inte riktigt installerad, så snart kan man sitta framför tv:n o hålla honom jag bor med sällskap. Han tyckte jag var tråkig när jag försvann in i datarummet om kvällarna o jag kan hålla med honom, men det är ju "viktiga" saker som måste göras, tex. blogga, fnisselifniss. Kram sålänge.


2008-07-28 @ 14:41:28

Postat av: Vindruvan

Första kommentaren efter uppehaallet, tack för den Linda ! ......Kuuuuul!

Grattis till nya leksaken ;-)


2008-07-28 @ 14:45:28

Postat av: Marianne

En mycket efterlängtad druva är tillbaka! HURRA! Ordningen är återställd.



Och dessutom är hon ju så söt på bilden med glasögonmaffian.



Tänk att era veckor här gick så fort och inte hann man träffa er knappt. Ni skulle stannat en vecka till så hade ni kunnat ligga nere vid havet för här är nu, pust, stön, stånk, så varmt. Hoppas att det håller i sig över nästa vecka så kanske jag kan ta ett par dagar i huset om det är ledigt.



Jättekul att träffa Cathrine, som ju är en sådan mogen fantastisk tjej. Kul att få va släkt med henne. Och teét hon bjöd på var ju kanongott.




2008-07-28 @ 15:54:56

Postat av: Vindruvan

Tack för den fina kommentaren om hur sööööööt jag är....hehehe....

Ja våra veckor gick alldeles för fort och dessutom hade vi "fel" veckor eftersom den riktiga värmen kom samtidigt som vi åkte tillbaka igen. Men vädret var ju ändå rätt ok, vad jag förstår så har vädret inte varit jättebra här hemma.

Antar att det har regnat en del eftersom mina flitiga Lisa var urfina när vi kom tillbaka, jag hade kallt räknat med att de skulle vara mer eller mindre stendöda.



Jamen visst e´hon en fantastisk tjej vår kära dotter, men det är ju inget konstigt egentligen för hon har ju en så otrooooooligt vacker och fantastisk mamma, därav resultatet....hehehe....

......och vart kom det självförtroendet ifrån nu då?



Japp nu ska jag fortsätta med vad jag pysslar med för tillfället. See you!



Kramis / Vindruvan


2008-07-28 @ 16:26:24

Postat av: Ritva

Välkommen tillbaka fresh som alltid. Jag hade så fel, inga russin i närheten.

Här svettas vi och tar dopp i poolen på förmiddag och i havet på eftermiddag. Maken började arbeta idag och stack till fotboll så fort han hade fått sin middag.

Er besök lyfte veckan ( f u Riga -kryssningen) och vi väntar redan på Ny År (skumpan inskaffad!). Riga var fin stad, båten var gammal 70-tals fenomen. Gissa,vad barnen tyckte?

Planerar att åka till Finland om några dagar och måste boka biljett.

Kramar till hela familjen.


2008-07-28 @ 18:18:45

Postat av: Vindruvan

Vad härligt det låter att kunna bada ;-)

Tobbe & Cattis hann doppa sig en gång innan vi for från Dalarö, då måste jag ju allvarligt ifrågasätta ifall det är det som är semester....hmm....men vad kan man förvänta sig av svenskt sommarväder? Hade förstås önskat att vi var kvar i Sverige nu istället eftersom vädret skrattar från sin bästa sida för tillfället.



Det var jätteroligt att vi kunde träffas ett par timmar, äta gott och umgås...tack för det ;-)



Roligt att ni hade en trevlig resa när ni for till Riga.



Kramis / Vindruvan


2008-07-28 @ 21:21:37

Postat av: patricia

PIA:

Que alegria poder seguir leyendo,traductor de por medio ,tus bonitos comentarios.

Me alegra que hayan disfrutado de sus dias en Suecia .EL REENCUENTRO DEBE HABER SIDO GENIAL .¿VERDAD?

BESOS Y ABRAZOS

PATRICIA


2008-07-29 @ 04:07:36

Postat av: Vindruvan

Thank you Patricia for your nice comment ;-)


2008-07-29 @ 20:22:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0