Förberedelser inför midsommar



Så där ja, nu är laxpatén färdig inför morgondagen.
Ni har väl inte missat att det är midsommarafton i morgon????







Jag har en liten undran........
Hur ser eran midsommar ut ????

Våran kommer att vara oerhört lugn och det känns skönt faktiskt.
Här i det tyska landet är det lite svårt att känna den rätta feelingen
när det är midsommar, skillnad är om man är i Sverige då känns
det mera rätt på nå´t vis.

Vore ändå lite kul att få höra vad ni gör denna speciella dag ;-)

Jag har lite mycket att stå i och kanske inte har tid att lägga
upp nya inlägg stup i kvarten så därför vill jag passa på att
önska er allihopa en riktigt Trevlig Midsommar redan nu!!!!!







Var rädda om varandra!!!!!!!

Kramis / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Ritva

Vi kommer att vara hemma. Martin kommer nog att göra något med kompisarna. Kommer fortfarande ihåg hur trevligt det var förra midsommar på Dalarö:-)


2008-06-19 @ 14:53:39

Postat av: Vindruvan

Det var roligt att det var trevligt trots lite kyliga vindar. Hur ser erat midsommarväder ut det här aaret?


2008-06-19 @ 15:10:42

Postat av: Marianne

ja jag ser också tillbaka till förra midsommar och hur trevligt vi hade. Inte att förglömma de mycket trevliga stunderna dagarna innan midsommar. I år blir det inget Dalarö utan åker till Enköping imorgon.


2008-06-19 @ 15:34:11

Postat av: Vindruvan

Ja det var roligt att förbereda midsommaren tillsammans med dig, Marianne. Mysigt!!!!

Det laater spännande med Enköping!!!

Vem ska du till daa???



Ha en trevlig midsommar där ;-)


2008-06-19 @ 15:43:30

Postat av: Marianne

Nu blev du nyfiken i en strut...

Jag ska hälsa på Marita som bodde ute i Haninge förut i samma område som jag. Min gamla "busskompis". Så det var inte mer spännande än så. Allt annat har jag lagt på hyllan.


2008-06-19 @ 16:21:07

Postat av: Vindruvan

Visst blev jag nyfiken, men jag hade ändaa Marita i tankarna, kom bara inte ihaag vad hon hette. Fast samtidigt tänkte jag tanken att Enköping har väl fler invaanare än bR Marita saa det kunde ju lika gärna vara naagon annan stjärna som du skulle besöka.


2008-06-19 @ 16:30:58

Postat av: Farmor i stan

Hej det verkar gott med laxpate´här blir väl som vanligt på midsommarafton tänker på mina barn var hos Caroline i går öch hälsade på mina barabarnbarn

jättefina livets efterrätt för oss gamlingar, Det är så mitt liv går vidare efter mig.



tusen kramar till alla bloggare och trevlig midsommar alla trevliga människor. Maj-Britt


2008-06-19 @ 16:41:39

Postat av: Cattis

En trevlig midsommar oenskar aeven cattis med familj fraan argentina!! det var tur att du skrev naat i bloggen mamma annars hade jag helt missat den dagen, med all packnings-inkoeps-partyplanering-skolprojekt-osv-stress... :P

synd att jag inte kan va med det haer aaret, men jag har vaeldigt fina minnen fraan foerra aaret!!

och saa ses vi ju faktiskt snart igen allihoppa!!! ha det saa braa

besooos


2008-06-19 @ 20:41:34

Postat av: Linda

Vi får suga på förra årets mycket goda karamell, för vi skall bara vara hemma o mysa. Fick några erbjudanden om midsommarfirande, men inget vi nappade på. Äta gott, dock inte sill, BLÄ. Hyra en film till kvällen kanske. Vi får se hur det blir? GLAD MIDSOMMAR till alla bloggare. Kram Linda med familj.


2008-06-20 @ 08:27:04

Postat av: Marianne

Glad midsommar alla bloggare önskar också Marianne o Melker.


2008-06-20 @ 09:32:48

Postat av: Bir

Glad Midsommar!

Jag har jobbat i natt så jag vaknade nyss. Har fortfarande bommul i huvudet och en värkade kropp men det går förhoppnintgsvis över. Nu ska jag börja baka en midsommartårta.

Här är regnfritt men blåsigt just nu.

Många midsommarkramar till hela bloggfamiljen från oss 4.


2008-06-20 @ 12:12:19

Postat av: Vindruvan

Vad roligt att det var saa maanga som har varit inne

här och önskat glad midsommar ;-)



Kramisar fraan mig igen


2008-06-20 @ 17:24:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0