Rosor i trädgården


Så här ser våra "Törnrosa rosor" ut i vår trädgård
på framsidan av huset.

Denna har jag tagit in inomhus och satt i en vas.









Jäpp så är det.........

........MEN när vi äntligen ska gestalta vår trädgård från
vårt eget huvud så kan jag lova redan nu att så mycket
rosor som vi nu har i trädgården både på fram och baksidan
det kommer vi INTE ha när vi fixar till den efter vårat tycke och smak.
Visst kan jag hålla med om att det är vackert, MEN det är ett evigt
pysslande med dessa växter och kostsamt med all dess bekämpning
av ohyra som ständigt dyker upp.
Näääää, fram för bättre växter i trädgården!!!
Har du någor genialt tips så dela gärna med dig!

Vi kan behöva all hjälp vi kan få vad trädgård beträffar.....hehehe.....
vi är ju inga trädgårdsmästare precis.

Kramisar / Vindruvan








Kommentarer
Postat av: Cattis

okey...det var naagon som behoevde tipps till traedgaarden?



... jag har en idee...



vad som skulle se snyggt och riktigt fraescht ut paa framsidan, vore en palm. Ni kan laegga stenar runt om stammen, som i en ring...det blir fraeckt!



och sedan baksidan... naat som ser coolt ut och samtidigt aer en smart investering aer en aloe-vera planta...de vaexer snabbt aer laett skoetta och man kan anvaenda saften till lugnande bad eller som salva mot braennsaar! aeven coolt vore apelsin traed och avocado plantor... en och annan kaktus kan se riktigt fraescht ut oxaa...det gaeller bara att se upp att de inte planteras daer man gaar foerbi ofta ;)



saa...hoppas jag var till naagon hjaelp

haha

ha det saa bra!!



...24 dagar kvar....

besooos



cathyyyyy


2008-06-02 @ 17:18:16

Postat av: Vindruvan

Puss puss "Knattis" du är en ängel, vad skulle jag göra utan dig????

Aloe-vera planta finns det att få tag i här hos oss eller måste du importera en åt din mamma...hehehe....



Nedräkningen är ett faktum....mmmpuss på dig....jag lääääängtar så!!!



Puss & Kram

Mamma


2008-06-02 @ 17:37:54

Postat av: Maj-Britt

Hej ohyrebekämpning en halv matsked flytande såpa i en sprayflaska och 3 dl vatten jättebra och billigt. _Bra att prova kostar nästan ingeting samma blandning är bra att tvätta fönstren med såpa är jättebra att tvätta håret i jag känner en dam som alltid har såpa i håret du skulle se så vackert hår hon har.Hon använder



såpa när hon tvättar håret alltså. Kramisar Maj-Britt


2008-06-02 @ 18:22:35

Postat av: Farmor i stan

Hej snuttegumman Cattis roligt att du dyker upp ibland på bloggen. Tack Marianne att jag kan vara till någon nytta och inspiration.och du Pia det är så roligt att läsa och vara med ungdomarna på deras resa på dagara Tusen kramisar till er alla Maj-Britt


2008-06-02 @ 18:28:03

Postat av: Linda

Överlåt trädgårdsarbetet till Cattis, då blir det nog läckert tror jag......


2008-06-02 @ 21:12:55


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0