Hade fel


Här kommer rapporten som jag lovade er.
Blev utbjuden av min underbara man på lunch idag.
Detta stod på menyn...........

image1198



image1197



Idag har jag alltså slagit hål på min förutfattade mening om Sushi.
Jag har tidigare tänkt och tyckt att ingen normal människa kan ju tycka
att Sushi är gott, utan det äter folk bara för att det ligger mode i det.

Men oj oj oj............gissa vad FEL jag hade.
Måste ju krypa till korset och erkänna för.......
Fy bubblan vad gott det var....mmmmm.....

Nu kan även lilla jag sälla mig till alla modefreaks......hehehe......

Gillar du sushi?

Tack Tobbe för en jätte mysig lunch med dig.
Love you !




Dagens tanke:

image1196


Ja, jädrar vad jag har utvecklas idag..........


Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ja, det var verkligen gott, speciellt med så vackert sällskap.
Dessutom kunde ju min lunchdate äta sushin med pinnar utan att slabba. Det var duktigt gjort.

Det måste vi göra om Pia


2008-03-27 @ 18:59:40

Postat av: Marianne

Ni är verkliugen söta mot varandra.

Kul att du äntligen vågade dig på att äta sushi... Men du Druvan någon modenyck kan man väl inte kalla sushi efter alla dessa år... eller är ni lite efter i Tyskland kanske, bratwurstens hemland.


2008-03-27 @ 19:15:10

Postat av: Marianne

Usch nu var jag inget snäll Druvan.


2008-03-27 @ 19:15:39

Postat av: Marianne

En sak till: dom flesta brukar inte gilla sushi första gången dom äter det. Men du Druvan DU har smaklökarna på rätta stället...


2008-03-27 @ 19:17:06

Postat av: Vindruvan

Det är väl snarare jag som ligger efter, har inte velat prova sushi förrän nu. Man kan ju inte dö utan att veta, eller hur?
Nu vet jag och det var inte sista gången jag åt detta det kan jag lova....hehehe....

Klart jag har smaklökarna på rätta stället, man är väl hipp....hehehe...

Kramis / Vindruvan


2008-03-27 @ 19:30:25

Postat av: Cattis

SUSHI??? usch.... saa aer vael vad jag taenker fortfarande...fast vem vet vad jag saeger om jag har faatt prova? :P skulle i alla fall inte saega nej till det, jag har ju redan provat allt moejligt jag aldrig hade vaagat mig paa egentligen...vad var det nu igen? joo kanin( stackare!!) ko-tunga, ko-hjaerna...och saa ligger jag ju foerstaas fortfarande foere med SURSTROEMMINGEN jag provade med farmor och farfar....:P jeje
apropos mat...haer vet jag inte vad vi kommer att aeta snart...det blir nog bara pasta och ris ;P eftersom det varken finns koett eller mjoelkprodukter att koepa i affaererna...och fisk aer det ju aendaa lite svaarare att faa tag paa...vi ligger ju inte vid havet direkt...
jaja ;D vi befinner oss i koettlandens koettland och har inget koett...haha

2008-03-27 @ 23:40:18

Postat av: Vindruvan

Ja du gumman, kan du äta surströmming så kan du äta sushi, jag lovar, det var riktigt gott!
Det måste vi äta tillsammans en dag ;-)

Vegetariskt är det som står på eran meny ett tag framöver antar jag. Då ni inte har något kött att tillgå.

Puss & Kram
Mamma


2008-03-28 @ 09:18:35

Postat av: Anonym

Oj det såg gott ut! Har faktiskkt aldrig smakat sushi är lite skeptisk, men ska prova..snart =)


2008-03-28 @ 09:22:06

Postat av: Vindruvan

Jaaaa vågar jag prova så vågar Du, I promise.
Men VEM är det som står bakom orden.....nyfiken som jag är.....hehehe.....

Ciao


2008-03-28 @ 09:58:19

Postat av: Barbamorsan

Jag står bakom orden ...hihi ...hade vist glömt det =) Trevlig helg!

2008-03-28 @ 10:10:38

Postat av: Ritva

Rå fisk är inget för mig. Däremot är det synd om argentinare och Cathrine. Livet utan kött är inte roligt, tycker jag.
Passar på att skicka försenade födelsedag hälsningar till Cathrine. Vi har fortfarande data problem hemma.


2008-03-28 @ 10:30:02

Postat av: Vindruvan

Kul att du gjorde dig till känna, nu slipper jag vara nyfiken mera....hihihi....
En trevlig helg önskar jag detsamma!!

Kramisar / Vindruvan


2008-03-28 @ 10:42:16

Postat av: Bir

Den där lunchen såg jättegod ut, jag gillar sushi!
Skulle va kul o se när du åt wasabin tyckte du att det var starkt eller hade du blivit varnad?
Nu ska jag snart åka o hämta min systerdotter på station.
Ha en bra fredag Kram.


2008-03-28 @ 12:09:50

Postat av: Vindruvan

Ja jag hade blivit varnad, men fattade inte förrän efteråt hur jä... starkt det var.
Himmel, styrkan flög till och med upp i näsan med en hejdundrande raketfart. Förstod ju inte riktigt att jag skulle ta ytterst lite av den där wasabin och blanda i soyan.
Erfarenhet.....jag gör inte om det igen kan jag säga....hehehe...
Misstänker att brorsan inte gillar sushi, men rätta mig om jag har fel.

Kul att ni ska ha besök av din systerdotter i helgen.
Vem av dem?
Ska ni göra ngt speciellt?

Hör här.....
Jag har varit på lunch date idag igen....hehehe....
bortskämd......JAAAAAAA....

Kramisar / Vindruvan


2008-03-28 @ 16:09:29


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0