Köpt hängbiljett


image1085


Sitter och hänger här 4.30 på morgonen och inser att jag
inte har sovit många minuter ännu.
Ni är säkert glada att jag är här, men.....
.....tro inte att jag kommer med några roliga inlägg....
......nääää allt är bara en enda stor klagan.
Jag vill ta tillbaka vad jag brukar säga när jag är så där lite förkyld som man
kan vara ibland, hängig, ingen feber men ändå känner man sig risig.
Då brukar jag säga:
"Låt mig hellre bli riktigt förkyld och sjuk så är det över sedan"
Den meningen kommer jag aldrig mer att uttrycka igen, jag lovar.
Jag visste inte att man kunde bli så här dålig, det är måååånga
år sedan som jag har varit så här sjuk.

Inte nog med allt elände så kräktes jag igår kväll också, men det
illamåendet är tack och lov över.
I natt har jag kämpat med nästa öra som har gjort vidunderligt ont
det känns dock bättre nu igen.
Jag klev upp nu för att göra mig en kopp varm te för att lindra min hals en smula.
Dessutom behövde jag kolla in vårdguiden på datorn
i annat fall hade det här inlägget inte blivit till.
Så nu har jag klagat färdigt, ska göra mig en kopp te till och sen ska
jag försöka sova. Vet knappt om det är dag eller natt längre.
Tur att Tobbe ger mig lite indikationer på ungefär vilka
tidpunkter det är, skulle jag vara själv här skulle jag inte ha en aning.

Vi ses, men man vet aldrig i vilket tillstånd!

Kram / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Stackars du...ja så där har jag också sagt: bättre att...än... Du kommer väl ihåg Lindas/Apotekets dunderkur. Jag har prövat den mot min gryningshuvudvärk men det hälpte inte men den kanske är superb mot öronvärk och förkylning.
Tack och lov så blev det inget med mina nysningar och täppthet igårmorse. Men peppar, peppar folk verkar ramla som käglor i influensa nu. Men jag är ju inte ute bland folk och trängs, i tunnelbana och så det kanske räddar mig.
Hoppas att lillebror sköter om dig eller måste ag ta ett snack med honom?


2008-03-06 @ 07:26:38

Postat av: Vindruvan

Nu sitter jag här igen, fattar ni att jag inte får mycket sömn, känner mig sååå trött och då är det så frustrerande när man inte kan sova.
Dunderkuren har jag också provat en gång, men jag kände mig alldeles simmig i huvudet så jag tror inte det var något för mig. Apotekaren tyckte inte man skulle blanda dessa båda smärtlindrande medicinerna utan läkares inrådan, så jag lät bli efter första försöket.

Jaaaa då, Tobbe sköter om mig på bästa sätt.
Utan honom hade det här varit dubbelt så jobbigt.
Han är en riktig skatt.
Jag älskar dig Tobbe!!

Kramisar / Vindruvan


2008-03-06 @ 07:57:41

Postat av: Bir

Hallo Vindruvan. Här kommer mina tips när man är sjuk men inte har hög feber. Försök vara ifrån sängen på dagen ni kaske har en skön soffa som man kan sitta och softa i. Läs skvallerblaskor, lyssna på en bok eller se en film eller bara skräp på TVn. Drick och ät sånt som är gott helst lätt mat tex soppa. Ingen medecin panodil o sånt. Förutom om örat eller huvudet värker jätte mycket. Om det går frisk luft, orkar du inte gå ut öppna ett fönster en stund. Mössa över öronen om du går ut. Ritvas tips till Linda om ballong grejen är bra för öronen. När kvällen kommmer är det förhoppningsvis skönt att lägga sig i sängen man behöver inte sova så mycket. Bli inte stressad av sömnbrist när man vilar och tar det lugnt på dagen behövs inte så mycket sömn på natten även om man är sjuk. Hoppas du känner dig bättre snart! Kan vi inte ses på riktigt vill jag träffa dig här på bloggen. Det är så tomt när du är borta här ifrån. Massor av krya på dig kramar från Fia och mig.


2008-03-06 @ 08:31:43

Postat av: Vindruvan

Tack Gittan, dina ord har jag försökt att följa en del idag.
Duschade så jag skulle känna mig något piggare.
På med andra kläder än pyjamasen, drog ner mössan lååångt ner över mina ömma öron, gick ut en väldigt kort sväng mitt på dan, men dock en skön vistelse utomhus. Kände mig ganska ok under ett par timmar. Köpte mig en trevlig tidning som jag sen softade med i soffan, kollade skräp-TV sen orkade jag inte mer, kändes som jag fick lite feber och hostan kom tillbaka med tillhörande huvudvärk, så jag hamnade till slut en sväng i sängen i allafall där på eftermiddagen och slocknade som en klubbad säl.
Är nu uppe igen och känner mig halvt vissen och halvt ok.
Har iallafall kommit fram till att jag kan omöjligt orka åka till Norrköping i helgen och vem vet hur många jag skulle smitta på vägen, näe jag är oerhört ledsen att det blev så här, men sjukdomar kan ingen rå över, inte ens jag.
Jag verkar inte tåla storstadsluften.

TACK för all eran omtanke, det känns så gött som Göteborgarna säger.

Kramisar från eran Vindruva


2008-03-06 @ 18:29:19

Postat av: Linda

Sorry till er som provade min apotekares dunderkur som inte fungerade, det var ju synd!!! Stackars våran lilla druva!!! Verkar som du inte tål för mycket Sverigeluft. Jaa, jag vet inte hur jag skall uppmuntra dig, har inga bra tips. Följ Gittans råd, de verkar bra. Jag kan iallafall tala om glädjande att det går väldigt bra för Joel på dagis även om han vill ha sina trygga fröknar tätt intill. Han äter o sover bra o verkar ha kommit in i lite rutiner. Idag var det första gången som han inte grät när jag lämnade honom, han till och med sträckte ut sina armar till fröken som tog emot honom. Jag blev så glad o det kom som ett rus inom mig, det värmde verkligen mitt hjärta. Så du får vara en sjuk, men stolt moster!!! Hoppas det blev en liten uppmuntran för dig. Många med krya på dig kramar från lillasyster.


2008-03-06 @ 19:55:00

Postat av: Ritva

Fortsätt kämpa på mot virusar. Du kommer att bli bra,jag lovar.Fortsätt med rikligt med dryck och ligga på soffan och VILA. Du ska inte ha några måsten. Vi får roa oss på blogget utan dig tills du orkar mer.
Mail-adressen är just nu ur funktion. Det går bra med hotmail: fö[email protected] om du vill fråga något t.ex.
Kramisar från hela familjen.


2008-03-06 @ 22:31:52

Postat av: Marianne

Hej Druvan vet inte vart mitt långa inlägg i gårkväll tog vägen?
Skrev i alla fall att jag har dåligt samvete om du blev sjuk av Panodil dospulver. Det är samma verksamma ämne som i Alvedon. Synd för den varma drycken lindrar faktiskt jättebra när man är krasslig. Kanske det var svartvinbärssmaken eller mentholsmaken du mådde dåligt av.

Hoppas att du är på bättringsvägen för det är fint väder ute. Men ta det långt. Tillåt dig att ligga på soffan och slötitta på lite dåliga program eller bläddra i lite tidningar.


2008-03-07 @ 08:41:36

Postat av: Marianne

PS Jag har för mig att när jag var i Finland någon gång på 90-talet så fanns det ett liknande dospulver men också innehållande Rinexin som ag fick när ag blev liggande på ett hotellrum ordentligt dålig. Det var dunderbra. Förutom att det lindrade hostan så hjälpte det mot täpptheten också.


2008-03-07 @ 08:44:39


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0