Lunchat idag igen


Jaaaaa som ni redan vet så har jag varit
på lunch date idag också......hehehe.......

Fredag i all ära och vad landade i min stackars
mage då, inget lättsamt som sushi i allafall,
näe idag plockade vi fram det tyngre artilleriet.
Jag kan ju säga att jag var oerhört tacksam över att
jag har en stor man som kan äta upp mina rester.
För mig fanns det inte ens med på kartan att denna
hela maträtt skulle få plats i min "lilla" mage.

Här är dagens lunch:
.........och jag är mätt fortfarande!!!!!
Fattar ni, mätt fortfarande.....hallå......


image1204


Efter den tunga maträtten var det bara för mig att
ta "Stegge" hårt i handen och knalla på, för nu var
det tvunget att det skulle bli många steg på mätaren
innan pizzan skulle få för sig att klistra sig fast på mitt fläsk.
Först gick jag ju ner till Telefonplan hemifrån mig.....
.....Sedan lunch.....
Därifrån Telefonplan vandrade jag förbi Liljeholmen
över Liljeholmsbron ner mot vattnet, hela Söder Mälarstrand
fram till Slussen och sen stegade jag in i city till Regeringsgatan där
jag gick in på Akademibokhandeln och köpte en bok.
Därefter stod det skrivet klart o tydligt i pannan på mig att nu vill jag hem.
Knallade till åhlen´s för att ta T-banan tillbaka........
.......jaaaaa, ni trodde väl inte på fullaste allvar att jag skulle
gå tillbaka också?
Näe, tokig e´ jag, men inte fullt så tokig.
Nu står mätaren på 16501 steg, det var väl en bra promenad?

Vad har du gjort idag?

Har ju glömt att berätta att det är

image1205

idag, men nu vet ni.

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0