Stockholmsvandring


Chocktillstånd !!

Tobbe chockade mig genom att han ville gå på promenad i snöovädret idag.
Det blev en låååång promenad och jag har inte hämtat mig därifrån ännu.
Se på kartan nedan så ser ni själva vilken promenad vi gjorde.

image1164


Siffrorna utmed promenaden visar vart bilderna är tagna.
På slutet av prommisen hade krafterna sinat och ingen
normal människa hade ork att plocka fram kameran för
att dokumentera.........jag var helt slutkörd!!


image1165

Vinterviken ligger inte alls långt ifrån där vi bor.
Här är det riktigt härligt att promenera.

image1166

image1178

image1167

image1168

image1169

Det snöade i stort sett under hela promenaden
och vi var väl ute i ca 3 timmar ungefär.

image1170

image1171

Jag kände mig lite tveksam över om vi skulle våga oss in under
Essingeleden, för gud vet vad man kan råka möta på där under.
Men..........hur skulle vi annars kunna fortsätta våran resa........
det var ju bara att gå och hoppas på det bästa.

image1172

Som tur var fanns det inget konstigt här under, men det var ingen
speciellt trevlig plats att vara på, så vi ilade snabbt vidare.

image1173

Man kan ju tro att jag nått målet här uppe på toppen.......
MEN tilläggas bör att vi hade bara gått halva sträckan ännu om ens det.
Om jag ändå hade vetat vad Tobbe haft i kikaren, ja då kanske jag
inte hade varit så villig att hänga på.....uj uj uj......

image1174

image1175

Föreställ er att promenera här utefter sommartid......HÄRLIGT va´?

image1176

Ett snedsteg och risken att landa i spa´t var ganska stor,
det var rätt halt här vintertid och inget skyddsräcke ut mot vattnet till.
Men det har sin förklaring, för här ligger det båtar ankrade med boj sommartid
och då kan de ju inte sätta upp ett räcke mot vattnet.
Barnfamiljer bör nog tänka sig för innan de får för sig att promenera här,
för hur lätt är det inte att lillparveln kommer för nära kanten och pluppar i.

image1177

Det var en lång och härlig promenad i vackert vinterväder.
Nu är vi helt slut och sitter uppkrypna i soffan och slappar.
Till och med stegmätaren är helt färdig, han fick frispel och
står på 18285 steg just nu och det kommer inte bli fler steg......
jag lovar.........

Vad har du gjort denna annandag påsk?

Nu tackar jag för mig och hoppas vi ses snart igen ;-)


Kramisar från


image1179





Kommentarer
Postat av: Tobbe

Vad jaghar gjort idag ?
Vandrat, vandrat och vandrat.
hepp


2008-03-24 @ 19:57:47

Postat av: Marianne

Vad jag har gjort? Jo jag har varit på IKEA och bytt en arbetsstol...tillsammans med alla andra. Utom Pia o Tobbe som var på promenad.


2008-03-24 @ 20:22:03

Postat av: Linda

JÖSSES AMALIA!!! Vilken promenix, hoppas verkligen inte att du o din rygg får sota för det imorron!!! Det blev en liten pulkatur för Joel idag, det var riktigt härligt o skönt ute trots att ingen sol syntes till. Näe, du Gittan, jag har inte lyckats lista ut vad HAJI sår för, kanske Druvan kan hjälpa mig??? Kram kram.


2008-03-24 @ 21:08:52

Postat av: Bir

Det var inte dåligt med över 18000 steg. Nu behöver inte du gå så mycket mer den här veckan, du kommer säkert att nå ditt mål, jag håller tummarna!
Nu har du även avslöjat var ni bor så det finns risk för besök.
Vi hade LAN här hela natten så jag började dagen med att baka scones åt dom trötta grabbarna. Sen åkte Håkan,Fia och jag ut i skogen medans R o S sov sött, det är lika mycket snö här som o STHLM.
Jag hann med ett besök hos Mor och Far oxå. Annars har jag mest slappat i dag man är lite seg efter en LAN natt även om dom försöker vara tysta.


2008-03-24 @ 21:27:38

Postat av: Cattis

guuuud vad fina BILDER!!!!!!!!!!!!!!!! jag vill oxaa!!! HA SNOE!!!! jeje jag kommer flygande paa direkten!!! PUSS PUSS paketen har fortfarande inte kommit fram :(


2008-03-25 @ 15:53:37


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0