Telefonförsäljare


Telefonförsäljare är inget man längtar efter
att få i örat när det ringer i telefonen hemma.
Det är värsta sorten!!!


image1096


Brukar du bli uppringd av telefonförsäljare?
Prova då den här varianten nästa gång...
Berätta för telefonförsäljaren att du är upptagen för tillfället,
men be i stället att få dennes HEMTELEFONNUMMER
så att du kan ringa tillbaka när du blir ledig.
När försäljaren då säger att denne inte kan lämna ut sitt hemnummer,
 säger du "jag förmodar att du inte vill att jag ska störa dig i hemmet, eller hur?"
Försäljaren kommer då förstås att skruva på sig litet och svara undvikande.
"Nu vet du hur jag känner det", svarar du lite snyggt
och avslutar samtalet och lägger på.

Genialt, pröva vetja!!!!

Inte lätt att ha ett snabbt svar när dessa människor med
mundiarré ringer till en, men det här var ett godkänt tips,
det måste jag testa nå´n gång.

Hur brukar du hantera telefonförsäljare?
Har du något hett tips?


image1097


Tjingeling / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är med i NIX-registret o det funkar väligt bra faktiskt. Man anmäler sitt nummer till detta register o då får försäljaren inte ringa till mig, de är skyldiga att kolla upp alla nummer innan de ringer. Jag såg en skymt att våran kära bror i nt. Kram Kram.


2008-03-11 @ 18:46:42

Postat av: Bir

Lördag 15/3 mat 14.30. Alla som vill sova över kan komma o checka in när som efter 07.00 VÄLKOMNA!!!


2008-03-11 @ 19:37:12

Postat av: Marianne

Ok Birgitta. Jag o Melker kommer....Vi kan sova i Fias säng (har hon någon).

Näää jag bara skojar.


2008-03-11 @ 19:56:49

Postat av: Vindruvan

Nix-registret var ju ett bra tips!!!
Tack för den Linda!!

Lördagsskoj!!!!
Jamen det e´ju kanon!!!!
Incheckningen redan gjord....hehehe....

Kramisar / Vindruvan


2008-03-11 @ 19:58:19

Postat av: Linda

Tack för inbjudan! Mat o husrum, det var inte dåligt! Näevars, sängar har vi egna, men lite mat tackar vi inte nej till, det är ju alltid gott. Vi ses på Robins STORA dag. Kram kram.


2008-03-11 @ 20:28:42

Postat av: Bir

Marianne du kan ta bäddsoffan så får Melker ta Fias korg.

Mat o mat har just bestämt att ded blir kallskuret i någon form mer ska jag inte avslöja. Välkomna än en gång!


2008-03-11 @ 21:09:26

Postat av: Vindruvan

.....mmmmmm.....det vattnas redan i munnen.
När Gittan står i köket då vet man att det blir mumma kardemumma!!!

Kramisar / Vindruvan


2008-03-11 @ 21:18:44

Postat av: Marianne

Ja jag blev lite sugen Gittan. Har hört mycket om din kökskonster. Har ännu inte vågat mig på din fantastiska sås.

Och telefonförsäljare...jag håller på att bli tokig på dom...och deras jargong...Eftersom jag är hemma om dagarna så blir det ganska många samtal som "make me crazy".

Linda nixregistret...jag vet. Det har inte blivit av. Tror att jag ska ta tag i det idag...


2008-03-12 @ 08:55:31


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0