Upp och ner


image1087


Ni är snälla ni som inte ger er även om jag inte orkar va´med och leka
hela tiden. Det är sanna vänner det, TACK!!!!

Jag är dock inte frisk ännu, men jag tänkte chocka er genom att vända upp
och ner på min tillvaro ett tag.
Dels orka med ett litet inlägg här och sen ska jag dra ner mössan
över öronen och gå ut en stund, jag behöver få luft i
mina sönderhostade lungor.
Natten har varit skitjobbig och jag vet inte hur jag ska mota
hostan på bästa sätt.
Vet du?


image1086


Solen skiner så det ser ut att bli en skön stund ute.
Hoppas att det inte är alltför kallt bara.

Kramisar till er alla !!

/ Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Har försökt maila dig denna fräckis men får som tidigare felmeddelande så jag lägger in den här i stället. Trevlig helg alla!

Dessa smålänningar!
Grym fräckis

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid
vårdcentralen i småländska Gällaböke.

Doktorn frågar : "Vad kan jag hjälpa Er med?"

Mannen tar då till orda och undrar : "Skulle Du inte kunna titta på hur vi
älskar?"

Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det.

Efter akten säger doktorn : "Jag kan inte se något fel. Sättet Ni älskar
på verkar ok. Men besöket kostar 150:-."

Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid. Paret älskar utan besvär,
betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande
besked från doktorn.

Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt : "Vad är det för
symptom Ni upplever och varför vill Ni att jag skall titta när Ni älskar?"

Då svarar mannen : "Vi vill egentligen inte ha svar på något. Men hon är
gift så vi kan inte gå hem till henne. Jag är också gift så vi kan inte gå
hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300:- och ett hotellrum 450:-. Här
behöver vi bara betala 150:- och jag får tillbaka 100:- från
sjukförsäkringen. Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag
ett frikort."


2008-03-07 @ 15:55:09

Postat av: Vindruvan

Oj då vilket upplägg.
Dessa älskande par verkar ha tänkt ut det hela med noggrannhet.

Kul att du skrev in den här, Marianne, så alla kan få del av skrattet...hehehe...

Ska passa på att tacka för att du skickade med lite bra läsning med Tobbe hem till mig, gulligt, TACK!

Kramis / Vindruvan


2008-03-07 @ 16:20:38

Postat av: Vindruvan

Sitter just nu och dricker honungsvatten och det är INTE gott.
Jag har försökt undvika det in i det längsta och har istället druckit te, men jag inser nog att jag måste utstå äckliga saker om jag någon gång ska kunna bli frisk.
Äter fruktsallad till och det är smaskens!
Nu landar jag i soffan med någon bra läsning som Marianne skickade med till mig.
Har glömt att berätta att det är fredag idag....hehehe...tror ni jag är helt ur spel vá....näerå jag har full koll.
Ciao
Kram igen / Vindruvan


2008-03-07 @ 16:46:58

Postat av: Ritva

Skippa honungsvatten om det inte är gått. Du blir inte friskare av det, bara surare.
Glöm inte sova, när du är trött. Vad läser du för bok? Tar gärna mot lästips.
här är det fredag med god mat och "så ska det låta". Vår lilla prinsessa är underbar när hon dansar till låterna.
Fortsätt att krya på dig och skippa honungen!
Kram/ritva


2008-03-07 @ 21:50:12


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0