Vågrätt läge


image1080



image1082



Jag vill bara visa mig här lite kort.

Är tacksam över att jag hängde på Tobbe hem från Götet
istället för att ha stannat där fram till torsdag och mått som en rutten sill.
Från det att vi kom hem så har jag ännu inte kommit ur pyjamasen,
det säger en hel del om hur läget är.......mestadels vågrätt.
Gittan jag har inte sett solen skina idag :-(
Är det dag eller natt, blir min fråga tillbaka????
Känns ändå som om det finns ett visst hopp om livet efter intaget av
den medicin arsenal som står på diskbänken.
Det som har suttit fast håller som bäst på att lossa i alla mina sinnen.
Börjar förstå hur du har haft det mitt ditt öra Linda.
Det gör ju djävulskt ont.....

Smilet är långt ifrån tillbaka i mitt ansikte, men det kommer till slut
jag lovar. En Druva som inte kan le är ingen riktig Druva.

Hoppas att ni därute i cyberrymden har sluppit den här influensan
i allafall för den är inte och leka med.
Fy sjutton!!!!

Tobbe tyckte nog att han behövde informera mig om att
Halloween är över för länge sen........
kommer först åter i oktober/november igen.....

image1083

Jag ser INTE snygg ut just nu.....
Jag ska INTE gå på Café Opera ikväll.......

Ingen upplyftande läsning, jag vet, men jag kan inte vara något jag inte är, sorry.

image1084

Hur är det med dig?

Kramisar / Vindruvan




Kommentarer
Postat av: Caroline

Krya på dig Pia!

Den där influensan som går verkar verkligen inte vara att leka med. Jag vet fler som blivit ordentligt sjuka och länge, men jag hoppas att du blir frisk snart. Jag bara hoppas att jag ska klara mig, för jag har tillräckligt med besvär med den stora magen, en inluensa på det skulle mog "däcka" mig totalt.

Kram C


2008-03-04 @ 20:01:07

Postat av: Marianne

Melker o jag tycker synd om dig Pia. Hoppas att du snart blir bra igen. Kramis på dig från oss.


2008-03-04 @ 22:01:37

Postat av: Bir

Fia o jag tycker oxå synd om dig krya på dig Pia!! Sov gott! I morgon är det säkert bättre.


2008-03-04 @ 22:30:22

Postat av: Vindruvan

Tack för era krya-på-dig hälsningar, det värmer.
Egentligen har jag redan gått o lagt mig för länge sen, sovit har jag också, men jag vaknade av stans rethosta så nu sitter jag här med en värmande kopp te i handen och hoppas på att det ska lena lite.

Natt kramar från Druvan


2008-03-05 @ 00:41:33

Postat av: Marianne

Hej Druvan
Be Tobbe köpa Panodil pulver med svartvinbärs och mentholsmak på apoteket. Man löser det i kokande vatten och dricker. Det lindrar jätteskönt. Jag klarar mig inte utan det när jag är förkyld. Peppar, peppar. Jag har inte varit ordentligt förkyld sedan jag var hos er i Tyskland för ett år sedan.Undras om det är för att jag äter sex kapslar sälolja varje dag samt rosenrot.


2008-03-05 @ 06:38:09

Postat av: Marianne

Den som gapar över mycket....
Nyser och är täppt i näsan plötsligt! Inbillning eller....?


2008-03-05 @ 07:57:10

Postat av: Vindruvan

Tack för tipset om panodil pulvret, jag har mailat Tobbe och bett att han ska köpa det åt mig.
Kanske jag kan sova bättre inatt.
Jag har tagit igen sömnen lite nu på morgonen, men är fortfarande dödens trött och hostattackarna kommer hela tiden så långa sömnperioder blir det inte.

Nä jag hoppas inte att du, Marianne, eller någon annan heller för den delen blir sjuk i flunsan, det är INTE kul.
Jag är i allafall oskyldig till att ha smittat dig.

Uppmaning till Carro....håll dig borta från allt och alla så långt det bara går, så kan du förhoppningsvis hålla dig frisk fram till att bebben kommer.
Men det e´klart, det är lite svårt att undvika då dina familjemedlemmar träffar på alla möjliga på dagarna och kanske bär med sig smittan hem.
Jaa det är svårt att undvika bacillerna.

Jag ska försöka mig på att duscha nu så kankse jag känner mig lite piggare.

Kram till er alla.
Vindruvan


2008-03-05 @ 10:29:18

Postat av: Ritva

Hoppas det gick bra att vara uppe. Lider med dig och hoppas att du snart börjar mår bättre. Glöm inte dricka och dricka och sedan bara sova.
Krya på dig.
kram.


2008-03-05 @ 21:20:43


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0