Bloggfri dag



Solen skiner, vi har mycket att göra och det är en.............


image1389


.........som gäller !!

Vad ska du/ni göra idag ????

Ordet är fritt, jättekul om ni lämnar era tass avtryck även om jag inte
är så aktiv ;-)


Vill bara tala om att du lyckades skicka mail till mig, Gittan.
Förra gången glömde du ju sätta på frimärket, men nu har du förstått
hur man gör........hehehe.......

Jättefina bilder, TACK!!!!!


image1390


Ha en fortsatt mysig helg tillsammans!!!!!

Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja jag har äntligen idag fått svar på en fråga från min spansktalande kund så att jag kan fullfölja arbetet med hennes deklaration. Hon har ställt följdfrågor om skatteregler som jag inte riktigt orkar svara på just nu. Hon förstår ju inte svenska och min engelska är inte längre den bästa. Väntar på svar från ytterligare en kund för att kunna slutföra hennes deklaration. Det är ju snart dags för inlämning.
Har inte heller bytt till sommardäck på bilen! Och nu börjar min ansvarsvecka i bostadsrättsföreningen med städning av källare och tvättstugor, gräsklippning (gräset är skyhögt). Har någon annan klippt gräset? Näää! Så kommer veckan före moms nu och hyresavier ska skrivas ut och delas ut. Och så ska jag ju upp mina steg varje dag. Tror Stig får ta det lite lugnt kommande veckande.


2008-05-03 @ 13:36:53

Postat av: Maj-Britt

Hejsan jag vill oxå se bilder. I dag har jag fullt upp att deklarera jag skall dekl. klubben Winner
som jag har startat tillsamman med 7 personer till men vi har jätteroligt vi har gått med 15% i vinst på snart 2 åröver snittet bland aktie progosen som varit 10%. inte min förtjänst men alla har varit så angareradeHer ni något roligt så hör av er. Tusen kramisar till er alla nog skrytit för den här gången


2008-05-03 @ 17:16:14

Postat av: Ritva

Här är det deklarerad med telefon. Gårdagen tillbringade jag i trädgården med att plantera både blommor, frön och tomater. Idag har jag gått runt och tittat och känt mig duktig.
Jens tackar för gratulationer på bloggen och via mail. Vi har inte hunnit att tacka tidigare.
Skolan är stängd i morgon så det blir Täby Centrum, passansökan till tösen och lite kläder och en ny mobil!
En tips till alla Stockholmare och även till alla andra som orkar åka till huvudstaden. Jag såg Svansjön på Operan i tisdags och den
var mycket fin föreställning. Rekommenderas.
Nu är det matdags för alla hungriga barn.


2008-05-04 @ 12:47:27

Postat av: Bir

Är det en bloggfri dag i dag oxå?
Undrar just vilken dator farmor och farfar satt vid i morse?
Här är det i alla fall sommarvärme och jätteskönt.
Men grannen har bara 13 grader i poolen så bada ute lockar inte än.


2008-05-04 @ 16:16:02

Postat av: Vindruvan

Jäpp!
Bloggfritt idag oxå......hallååå.....det är ju sommar Och då vill jag inte sitta inne vid datorn!!

Kram kram till er alla så länge!


2008-05-04 @ 17:29:31

Postat av: Marianne

Men vi saknar dig ju....


2008-05-04 @ 18:37:14

Postat av: Linda

Farmor o farfar satt i andra änden av min telefonlur......


2008-05-04 @ 20:30:21

Postat av: Linda

Stora delen av denna underbara dag har vi tillbringat utomhus. Vi började med att traska ner till Färgargården för att mata ankorna. Joel tyckte det var jättekul, men han blev helt galen när han inte fick hoppa i vattnet. Inte lätt att förklara att vattnet inte är särskilt badvänligt. Som tur var bjöd vi på nyköpta korvbröd för det slank in en o annan brödbit i Joels mun.


2008-05-04 @ 20:34:12

Postat av: Linda

Sedan traskade vi vidare till Halvars för att avnjuta en varsin glass. Mmmmmmmm, va gott. därifrån styrde vi näsan hemåt för en liten kisspaus. Vi bytte vagnen till trehjulingen o fortsatte att spatsera runt i Vilbergen o lapa solstrålar. När vi kom hem vid halvsjutiden var det bara att tvätta av Joel o ge honom mat, sedan somnade han helt utmattad.


2008-05-04 @ 20:38:33

Postat av: Linda

Ska nog själv tänka på refrängen snart, måste ju vara pigg imorron när jag o mamma ska åka till Ullared o shoppa. Bussen går från busstation 06.00 och vi är åter här i stan vid 20-21-tiden. Det skall bli roligt att komma iväg lite. Delade upp mina inlägg eftersom min data slocknar när den vill och då är det så tråkigt när man har skrivit en massa som bara försvinner o man måste börja om från början, bara så att ni vet vad jag pysslar med. Kram på er. P.s. idag o imorron skulle jag haft en "Stegge".


2008-05-04 @ 20:45:38

Postat av: Linda

Deklarationen klar via sms, så smdigt.......


2008-05-04 @ 20:47:04

Postat av: Tobbe

Skall nog ocksaa natta snart, Har precis beställt taxi till i morgon bitti.
04:40 kommer taxin.
Deklarerat har jag inte gjort ännu, var lugn alla, har tid paa mig. Som utlandssvensk kan man vänta till 1 juni med deklarationen.
Min deklaration i tyskland har jag inte heller gjort ännu, (den för förra aaret). Här har man 2 aar paa sig med deklarationen saa jag brukar lämna in 2 deklaratoner samtidigt (förra och nuvarande).
Hepp


2008-05-04 @ 21:33:19

Postat av: Ritva

Jag är just nu väldigt arg. Skulle iväg på min joga-pass på eftermiddag och kom en kilometer med bilen. Då hörde jag underligt ljud underifrån bilen. Avgassystemet saat löst. Vände bilen och tog mig hem och tröstade mig med en liten tupplur. Martin och grannkillen lyckades sätt fast systemet så jag förhoppningsvis kan ta mig till verkstad i morgon. Min lediga dag med barnen blir annorlunda än planerad. Mitt i allt är min kära make i Göteborg på mässan hela veckan. Det ska bli fin dag imorgon i alla fall...


2008-05-04 @ 22:29:45

Postat av: Vindruvan

TACK till er allihopa att ni har skrivit i min blogg fast att jag själv inte var närvarande, häääärligt!
Det är blogg vänner man kan lita på....tjohooo!

Kram / Vindruvan


2008-05-05 @ 09:56:24


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0