Orkar ingenting


Sitter här och orkar i princip göra................ingenting !
I flera dar nu har jag hållit på att skrapa, borsta och tvätta våran mur
på baksidan i trädgården.......det är skit jobbigt kan jag säga er.
Ändå ser den fortfarande gråååå ut, men om det är någon tröst så
ser den betydligt bättre ut än den gjorde innan i allafall, för då var
den både svart och grå, den bör vara vit.
Vi får se vad nästa steg blir i uppfräschandet av muren.
Orkar inte tänka på det just nu i vilket fall som helst.
Och förresten säger jag upp mig, säljer huset och sticker härifrån NU!



Har jag fått solsting?
Jaaaaa, kanske det.
Jamen, vad sjutton ska jag göra här i Tyskland, hela min familj har ju
övergett mig och jag tycker det är skiiiiiiit jobbigt att vara här just nu,
Neeeej, jag har inte PMS, har precis haft min mens,
men jag är allmänt gnällig just nu..........bläääääää........även glada Vindruvan
kan spy galla ibland, det trodde ni inte vá, näe men så är det !

Nu tänker jag kasta mig i soffan och trösta mig med glass.
Är det något jag älskar så är det glass.
Efter det intaget är jag säkert på bättre humör igen, får vi hoppas.
Gillar du också glass, vilken är favoriten i såfall ???







Kommentarer
Postat av: Linda

Jag lider med dig kära systeryster. Förstår hur du känner dig. Om jag jobbar länge o inte får träffa Joel innan han somnar så känns det tomt i hjärtat. Skickar lite nya bilder på gullplutten som kanske kan få dig på lite bättre humör. Glöm inte att du är älskad av oss ALLA. Kram Linda.


2008-05-08 @ 20:38:19

Postat av: Linda

Skrev ett mail till dig nyss o talade om att inte bloggen funka, glöm det för nu hade mina inlägg registrerats. Tålamod.....


2008-05-08 @ 20:54:39

Postat av: Bir

Jag tycker att du ska sätta dig på första bästa plan hit. Du kan bo hos oss en vecka eller två. När du åker hem till Tyskland igen kan du köpa en katt. Här är sommarvarmt!! Sjuksköterskorna på mitt jobb har strejkat i två veckor är inne på vecka tre nu. Det är dötrist! Vi kan bara ta emot 10 patienter mot 20-22. Antingen får vi åka till Linköping och jobba eller får vi vara på avdelningen och ta hand om några få patienter. Städa, ängna oss åt personalvård prata med varandra m.m. Det hinner vi knappt i vanliga fall. Dom är verkligen värda den lön som dom begär att få. Hoppas att det löser sig snart. En sak är i alla fall positivt och det är att man inte är totalt slut när man kommer hem. Idag har jag klippt gräset på hela framsidan blev genomsvett! Stegräknaren står på 14938 OJ. Ha det så bra hoppas du känner dig piggare i morgon då är det ju fredag.


2008-05-08 @ 21:13:49

Postat av: Anonym

Jag brukar inte äta så mycket glass. Kanske ett par tre per säsong. Men du har jag redan ätit två. Testat Magnums två nya smaker Java och Mayan tror jag dom hette. Mayan var god, lite kryddig smak. kanel m.m. Kan tänka mig att äta den någon mer gång.


2008-05-08 @ 21:39:27

Postat av: Marianne

Tidigare inlägg var från mig... och ingen kod behövdes


2008-05-08 @ 21:40:28

Postat av: Tobbe

Tja,

jag foerstaar varfoer du aer saa deppig.

Inte laett att torska i fotboll.

Men det aer klart, ingen skam att torska mot ett betydligt baettre lag.

Hepp


2008-05-09 @ 10:53:13

Postat av: Anonym

Hur mår du idag Druvan? Bättre humör hoppas jag?



Här är det !!-varmt. Har varit och kollat tillval. Har förstås bytt tapeter, bänkskiva, en skåplucka, handtag men kan inte komma till skott vad det gäller kakel. Ska i allafall inte ha det jag tänkt ha i köket utan något annat och tror att jag gör ett helt omkast vad gäller tänket till badrummet.


2008-05-09 @ 12:30:41

Postat av: Anonym

Obs! Det var jag...


2008-05-09 @ 12:31:47

Postat av: Marianne

hmmm jag...


2008-05-09 @ 13:13:48

Postat av: Bir

Var är du Vindruvan? Äter du glass i dag oxå?

Tobbe menar du IFK mot AIK så kan jag tyvärr hålla med dig. AIK är bättre. IFK har förlorat 6 matcher och spelat oavgjort i 4 hittills. INTE BRA.


2008-05-09 @ 13:31:36

Postat av: Ritva

Bra att glassen smakar. Jag äter allt med choklad på eller i. Försök med en bra film eller bok. Fast man får vara LITE deppig ibland. Viktigast att det går över.

Själv är jag trött efter en psykiskt tung vecka på jobbet med massot av intriger och möten. Fortsättning följer nästa vaecka.

Jens var glad över resultaten av gårdagens fotbollmatch.

Ta det lungt några dagar med gått samvete Druvan så du känner dig sedan bättre igen.

Kram/Ritva


2008-05-09 @ 18:49:17


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0