Miss you


Igår pratade jag med Cattis.

Hon sa att hon ville färga sitt fina blonda hår till rött.
- "Neeeeej, snälla gör inte det vädjade jag."
- "Ähhhh, det har jag redan gjort, kontrade hon."
- "Stöööööön, inte det också, tänkte jag."
- Cattis säger : "Problemet är att här i Argentina har de ingen pålitlig rödfärg
att färga med så jag fixade det på mitt eget lilla vis......hehehe...."
- "Vadååå, vad har du nu hittat på?"
- "Jo du förstår mamma, jag har precis kommit hem från sjukhuset.
Innan det besöket så var mitt hår rött.
Rött av blod !!!!"
- "Vaaaaaaa, lilla gumman, vad är det som har hänt, är det allvarligt???"
- "Nej, var lugn, det är inte allvarligt."
- "I skolan slog jag hål i huvudet i ett vasst fönster när jag reste mig upp.
Det blödde jätte mycket, men som tur var så var inte hålet så stort när
det väl hade tvättats rent ordentligt på sjukhuset, så det behövdes inte ens sys."
- "Åh, hjälp vad du skrämde mig, vad du får vara med om mycket där borta,
inte bara roliga saker!"
- "Jaaaa, här är det livat."
- "Jag tror jag ångrar mig, jag vill nog behålla mitt blonda hår i allafall....hehehe....
- "Ja, jag tror inte att rött hade passat dig så bra, åtminstonde inte den röda
färgen som du nu använde....... ;-) "


Här är en nytagen bild på min goa tjej.
Som ni ser så har hon köpt sig en cool cowboyhatt.





Vill även passa på att tala om med det här inlägget att.......





........och Jag älskar dig såååå !!!!
Puss & Kram från din mamma!!!


Till er andra.....
Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Äntligen fick vi höra lite från dig Cathrine. Jag har saknat dina kommentarer här på bloggen. Men jag förstår att du utnyttjar den återstående tiden till max nu och inte har lust att ägna den framför datorn. Dator har du ju hemma i Tyskland, men Argentina det finns bara i Argentina. Eller hur?


2008-05-14 @ 14:11:17

Postat av: Marianne

Nu är det gjort! Tillvalet inlämnat! Tro inte att det var lätt. Naturligtvis så gjorde jag ändringar in i det sista som att byta kökskran.

Upptäckte en ny tapetkatalog och vilka fina tapeter. Men NEJ där satte jag stopp. Inga ändringar när det gäller tapetval nu.


2008-05-14 @ 15:31:20

Postat av: Vindruvan

Näe, det är aldrig lätt att besluta sig hur man vill ha det eftersom det är så oerhört svårt att se slutresultatet framför sig innan det finns där.



Men va´spännande....

Nu har du bestämt dig, var på tiden.....hehehe....


2008-05-14 @ 16:05:08

Postat av: Maj-Britt

Oh Cattis äntligen får man läsa om dej jag har verkligen saknat dej gullungen min må så gott den tid du har kvar där i Argentina och ni konner hem till Sverige. Tusen kramar på dej och dina syskon och din föäldrar over där. Farmor önskar dej ha det så bra Farmor


2008-05-14 @ 16:23:56

Postat av: Vindruvan

Nu sticker jag ut i joggingspåret...

ni får hålla ställningarna så länge, men det är ni ju vana med vid det här laget...hihi...



bye bye / Vindruvan


2008-05-14 @ 16:59:17


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0