Provbak


Det luktar härligt gott här hemma just nu.
Kunde ju inte låta bli än att testa ett recept som jag hade liggande.

Dagens bak ser ut så här:





Nu har jag en fråga till alla bakfantaster:
Kan man frysa in dessa muffins när de har en topping ovanpå sig ?????
Visst man kan frysa in allt tänkbart, MEN smakar det lika gott när man
tar ut dem från frysen igen, det är just det som är frågan?

Tacksam för svar idag, så jag vet hur jag ska göra.......
.......hehehe.......jag kanske måste äta upp alla direkt.....mmmm.....






Kramisar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Bir

Här kommer ett svar rekordsnabbt!

Du kan säkert frysa in dom, men dom kanske inte blir lika spröda efter infrysning. Prova att värma dom i ugnen innan serverig (efter att dom har tinat.) P.S. Ät inte upp alla i dag då får du ont i magen.


2008-05-15 @ 17:29:07

Postat av: Vindruvan

Woooooow!

Det var riktigt snabbt svar, Tack för det Gittan!

Det innebär att helst ska man baka en så´n här sak med topping direkt när man ska servera dem till kaffet.



Kramis / Vindruvan


2008-05-15 @ 17:40:34

Postat av: Marianne

MMmmmm varma med lite vaniljglass som smälter


2008-05-15 @ 19:19:11

Postat av: Ritva

Ser gått ut. Ska nog komma till Tyskland för att kunna smaka dina goda bakverk. Jag gillar allt som är sött utan marsipan. Nästa vecka får jag njuta av finska bakverk som jag har vuxit upp med.


2008-05-15 @ 21:38:53

Postat av: Marianne

Konstant hällregn i Stockholm!


2008-05-16 @ 08:59:17

Postat av: Vindruvan

åh fyyy, mulet med lite inslag av sol och betydligt mindre temperatur än de tidigare dagarna, just nu 17 grader bara i "Wursten".


2008-05-16 @ 09:53:27


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0