Dagens händelser: ...



Dagens händelser:
Inget uppseendeväckande precis,
men då vet ni i allafall vad jag har gjort idag.





Jag tog ut och luftade min cykel idag på förmiddagen.
Tur att jag var kvar hemma så pass länge att det
efterlängade telefonsamtalet hann komma innan
jag stack ut.
Det var kvinnan från gardin affären som ringde och sa
att våra beställda gardiner hade nu kommit.
Braaaaaa, då var det ju bara att hoppa upp på cykeln
och ge sig iväg.






Först till banken och ta ut pengar.
Gardinerna kostade ju ett par euro.
Köpte med mig.........


                    


.........sushi på vägen hem.
Blev så otroligt sugen på det idag,
så det var ju bara att tillfredsställa den
suktelsen så jag inte skulle gå här och va´gnällig.






Har bloggat, men ytterst lite.
Lusten har inte riktigt infunnit sig.
Det krävs ju en del när man ska fixa inläggen......
......att vara kreativ t.ex. att ha lust framförallt och det är
ju inte alltid jag är på topp, så ibland blir det inte mycket gjort här.
Då är det ju tur att ni finns som trots min lilla medverkan ändå
fortsätter att kommunicera, det är kul tycker jag.




Rensade rosorna på torra blad och annat tjafs......
jag avskyr dessa blomster.....grrrr.....
Plockade trots allt lite vackra rosor från trädgården
och satte i flera vaser så det ska se lite
fint ut när Tobbe kommer ikväll.
Gillar ju inte dessa rosbuskar i trädgården egentligen, men det
passar ju fint att ta in blommorna och stoppa dem i vasen :)





När vi ändå är inne på det här med blommor så
var det ju lika bra att springa runt med vattenkannan
ett par varv.......puuuuuh.....det är jobbigt!



    



Har tvättat litegrann och hängt upp den på tork.







Därefter var det dags att trimma gräsmattan.
Gäller ju att man ser till att göra det medans man får.
Ni vet tyskarna håller rätt hårt på att det ska vara tyst
och lugnt när det är helgdag. I morgon är det alltså vilodag!!!!!
Som svensk har man ibland svårt att anamma detta, men vi ser till
att låta bli otyget gräsklipparen dessa dagar av respekt
till deras sätt att leva.

Jaaa och nu sitter jag här vid datorn och ska avsluta det här inlägget så jag
kan förbereda lite tills Tobbe dyker upp.
Värre än så har inte denna dag varit.
Urtrist om jag får säga min mening, men en del saker har ju blivit
gjorda så då får jag ju lov att vara nöjd i allafall.

Nu tackar jag för mig och det är nu eran tur.........





Tjingeling / Vindruvan







Kommentarer
Postat av: Ritva

Oj vad du har fått mycket gjord. Jag fortsatt dagen med att snacka med svägerskan och tog en liten tuppplur när jag var barnvakt. Alla 6 +1 (min) verkade nöjda och huset stod kvar efter ½ timme. Imorgon är det dags med hemresan men innan det ska jag fylla skafferiet med finsk ärtsoppa och smaksatt havregrynsgröt och en och annan kakpaket till barnen( påminn mig ifall jag glömmer det i framtiden).

Sov gått alla i spacerrymden.


2008-05-21 @ 21:32:15

Postat av: Ritva

Var finns alla? Har jag missat något?

Snart bär det sig hemåt med stora vita båten.


2008-05-22 @ 14:52:08

Postat av: Marianne

Vi är här Ritva. Var inte orolig. Idag har det varit en fin dag i Stockholm. Jag och min bästis som var ledig idag åt lunch på en Thairestaurng som öppnat i huset bredvid. Det var så varmt och skönt ute att det gick att sitta ute idag. Efteråt gick vi och shoppade men för mig blev det bara en ny deodorant med gurkdoft. Jag fick nämligen räkningen på mina tillval idag och den är nästan 6-siffrig. Men min bankman sa ju att det är bara att skicka räkningen till honom så betalar han !


2008-05-22 @ 16:19:09

Postat av: Marianne

Vi är här Ritva. Var inte orolig. Idag har det varit en fin dag i Stockholm. Jag och min bästis som var ledig idag åt lunch på en Thairestaurng som öppnat i huset bredvid. Det var så varmt och skönt ute att det gick att sitta ute idag. Efteråt gick vi och shoppade men för mig blev det bara en ny deodorant med gurkdoft. Jag fick nämligen räkningen på mina tillval idag och den är nästan 6-siffrig. Men min bankman sa ju att det är bara att skicka räkningen till honom så betalar han !


2008-05-22 @ 16:19:30

Postat av: Marianne


2008-05-22 @ 16:50:34

Postat av: Marianne

Ja just det men inget inägg blev det. Tänkte bara påminna om att Isak tar studenten 13 juni.


2008-05-22 @ 16:51:36


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0