Stinker fortfarande


Efter mitt bak igår så ställde jag mig att steka köttbullar
och det luktar tamejtusan köttbullar fortfarande fast att
fläkten var på på fullt drag och att jag även har vädrat och
gör fortfarande, det är inte sant!
.....äckligt med köttbullestekosdoft i näsan!!!






Men de var himlars goda må ni tro, hemlagade köttbullar
är alltid bäst, tycker jag.
Självklart skulle jag tillverka dem oftare om det inte vore
för allt det vidriga stekos som uppstår, ja ja ja.

Lagar du dina "bullar" själv???

Måste ju tillägga här när jag nu har köttbullar på tapeten.
Cattis ställde sig och fixade köttbullar i Argentina till julen
fast att hon aldrig någonsin har tillverkat sådana här hemma.
Gissa att jag kände mig mycket stolt över henne då.





Hennes familj älskade dessa bullar förstås och de tog slut
på ett kick.....mmmm.....
Ingenting är omöjligt!!





Det är fredag idag, ni har inte missat det va´?
Vad ska du göra idag?


Kramisar / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Frossa i fredagsräkor som omväxling!


2008-05-16 @ 10:52:54

Postat av: Bir

Ja, jag lagar bullarna själv men vi äter inte köttbullar varje vecka. I dag ska vi ha fisk i gräddsås.

Nu tänkte jag skriva av mig lite. Kom just hem från Pappa jag besöker honom en gång i veckan när han är på hemmet. Han tycker att det är alldeles för sällan, men det tar på krafterna så jag tycker att det räcker. När jag kom dit i dag satt han på muggen och fick hjälp av två personal. För några veckor sedan var han ensam på toa då ryckte jag in och hjäpte till. Det går ju bra, men trotts att jag jobbar med människor som ofta behöver assistans på toa, är det en helt annan sak att hjälpa sin pappa. Min pappa var en lång rakryggad positiv man som jag såg upp till. För fem år sedan drabbades han av stroke. Det innebär först och främst en personlighetsförändring. Han är svag i höger sida, och har svårt att ta sig fram med rullator. Han kan inte läsa, skriva eller räkna längre vilket var nåra av hans största intressen. Han var mycket aktiv reste mycket och var med i flera föreningar. Han var mycket tacksam över att få vara frisk. Och han var och är mycket stolt över sin stora familj med fru, barn, barnbarn och barnbarnsbarn m.m. Nu när man kommer blir han jätteglad. Och om det inte regnar tar vi rullstolen och går en runa i parken. Han vill alltid höra hur det är med barnen och hur det går för dom i skolan. Tyvärr kan han inte prata som förr eftersom han har afasi, så det är monolog som gäller. Usch, att man tycker att det är så jobbigt att gå dit. Det kunde ha varit mycket värre! Jag har ju sett människor som är mycket sämre och som inte bryr sig när dom får besök.

Ha en bra fredag!

Hoppas du sparade några köttbullar till Tobbe.


2008-05-16 @ 14:48:41

Postat av: Tobbe

Mums, Koettullar naer jag kommer hem ikvaell.



Nae nu maaste jag nog rusa om jag inte skall missa 16:00 taaget.



/Hepp


2008-05-16 @ 15:01:22

Postat av: Marianne

Bir. på något sätt tror vi att våra föräldrar ska finnas där alltid för oss. Starka, stöttande, till hands när vi behöver dom. Och trots att vi själva blir äldre och våra barn (med stormsteg dessutom) så vill vi att allt ska förbli som det alltid varit. Så som du känner för din pappa kände jag för min. Det var alltid honom man frågade om råd. Vad det än gällde. Han kunde ALLT tyckte man. Och plötsligt fanns han inte mer. Han får inte se sina barnbarn växa upp eller se sina barnbarnsbarn (finns två stycken nu) och vad som är värst tycker jag är att dom inte får träffa eller lära känna honom. Han blir bara ett namn för dom.

Nu ska jag gå och handla räkor till min räkfrossa i kväll. Och kanske en flaska Pepsi Max. Och vad sägs om en stor bit vattenmelon? Eller hur Linda?


2008-05-16 @ 15:32:54

Postat av: Vindruvan

Mina känslor å dina vägnar, Gittan, rann över nu.

Det är aldrig lätt när ens nära och kära drabbas av svåra sjukdomar. Jag tänker på dig!!!!

Ha aldrig dåligt samvete att du inte besöker din pappa oftare. Du kommer ju till honom en gång i veckan och bryr dig om honom, det finns de som inte ens gör det, det måste ju vara glädjande för dig att se hur glad han blir när du kommer.

Ditt liv innebär andra åtaganden också som jobb, familj och fritidsintressen, som sagt ha aldrig dåligt samvete, för du är en underbar dotter, fru, mamma, svägerska m.m.



Vad som är skönt är att du kan prata om det hela, det är viktigt för din egen överlevnads skull.





Jaaa jag har sparat köttbullar åt Tobbe, det var han som gärna ville ha köttbullar när han kommer hem idag.....och vad gör inte frun då? Ställer sig och flobbar ner hela köket bara för min mans skull.

Gulligt eller hur?



Kram på dig Gittan

Ha en lugn och skön helg nu!

Krama om min bror, Robin o Simpan



Bye Bye


2008-05-16 @ 15:39:15


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0