Vädergudarna



Jag sa ju att det drog ihop sig till oväder här hos mig igår morse.
I efterhand kan man ju säga att vi här i "Wursten" kom skonsamt undan,
det var mest någon däruppe som släckte lampan mitt på dan gav ett
kraftigt regn över oss och ljudade lite med trumpeten efter att diverse
ljusfenomen hade uppstått.
Men lika turligt kan man inte säga att våra närliggande områden runtomkring
oss hade, de drabbades lite värre.
Det var ett svårt oväder som orsakade nedfallande träd, vattenmassor, bilar
spolades iväg med hjälp av de kraftiga regnmassorna på gatorna, hagelkorn stora som
.....ja jag vet inte vad......stora som golfbollar ----> tennisbollar ungefär.
I Jülich till exempel föll det 40 liter regn per kvadratmeter under någon timme,
hälften av vad en månad kan ge.
Tobbe var lite orolig över att vi hade drabbas också, för han fick veta från en arbetskamrat
som även befinner sig i Nürnberg just nu att där han bor i Krefeld hade dessa STORA
hagelkorn förstört hans bil i morse.......aj aj aj inte kul alls!!!!!
Ja som sagt, denna gången hade vi tur, men jag tror inte det är över ännu
för luften känns så tropisk att det behövs en urladdning och den lär nog
komma i ett nytt försök.





På grund av vädret så har jag haft en rätt jobbig dag med migrän
så jag har inte orkat titta in här förrän nu ungefär, men nu är jag
på banan igen.

Tänkte passa på att påminna er om att det är.........






Ha det mysigt i sommarvärmen.......
.......är grillen laddad med gott kött nu????

Vi ska inte äta grillat ikväll utan det blir kycklingfajitas.....mmmm....gott!


Kramisar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh vad gott vet inte om jag ätit det någon gång. Det får ni ha i sommar på landet så kommer jag. Jag kan köpa med mig ingredienser om jag får inköpslista.


2008-05-30 @ 17:15:50

Postat av: Vindruvan

Du är en självskriven gäst utan att ta med några ingredienser, välkommen vetja!!!!!



Kramis Vindruvan


2008-05-30 @ 17:26:02


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0