Cattis utforskar Tyskland igen



Kändes lite som om saker och ting upprepar sig.
Det är fredag och jag kånkar på en lika tung väska som för
2 veckor sedan, Cathrines packade väska,
skillnaden är att jag ber att Tobbe skjutsar in mig till tågstationen
den här gången för att jag ska slippa bära på den så mycket.
Jag har ju varit me´ förr nämligen....hehehe.....
Tusen TACk för hjälpen, Tobbe !!!!




Har nu varit och vinkat av Cattis vid tåget igen.
Hon fick ledigt från skolan under stor del av dagen idag
eftersom hon ska åka till Walkenried, där YFU har ordnat med en
träff under helgen för alla som har intresse av latinamerika.
Om ni inte redan känner till det så kan jag berätta att YFU är den
organisation som Cattis åkte med till Argentina 2007/2008.
Många utav Cattis YFU kompisar kommer att träffas under helgen.
Det kommer garanterat att bli ett kärt återseende....Jättekul !!!





Cool bild som jag fick till vá ?
Den när Cattis sitter inne på tåget.
.........utan att redigera den....hehehe....




Det är inte direkt någon drömresa hon ska ut på.
Jaa, jag är inte ett dugg avundssjuk över att hon måste byta stup i kvarten.
Cattis åker med 5 olika tåg nämligen innan hon är framme.
Måååånga byten blir det.




Jag pratade med henne när jag visste att hon satt på
IC tåget från Düsseldorf och hon berättade att det var
bara tur att hon hann med det. För hon hade endast 2 minuter
på sig att byta från spår 7 till spår 18, kan ju säga att hon SPRANG
med den där tunga väskan ni vet och hon formligen kastar sig på
tåget,



de stänger dörrarna och rullar iväg..........
Det är då funderingarna kommer........Sitter jag på rätt tåg ???
Jaarå, klart att hon gjorde.
Hon har inte huvudet under armen hon inte.
Hade det varit jag som skulle byta tåg under sådan stress
jaaaaa, då hade jag nog varit på väg mot Paris eller
något liknande vid det här laget, förvirrad och osäker som jag är.


Vart ligger nu Walkenried på kartan ???
Vänta......
Jag ska visa er !



(Aachen - Walkenried 418 km)

Hoppas det blir kul !





Skönt att höra att Evelina är på bättringsvägen !!!!!!!


Vad ska du/ni göra i helgen ???


Oj vicken tid det tog att fixa det här inlägget.
Nu blir det ingen mer datatid för mig just nu
för då blir nog mina ögon fyrkantiga och det
vill vi ju inte.

Ses lite senare istället när ögonen har tagit
sin rätta form igen.

Ha en skön och trevlig fredag allesammans.


Kramisar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Hoppas att Cathrine får riktigt roligt med sina Argentinavänner.


2008-11-14 @ 20:07:34

Postat av: Bir

Sover hela bloggfamiljen i dag??


2008-11-15 @ 18:45:03

Postat av: Bir

Pia o Tobbe kanske kollar vad klockan är nu när Cattis är ute och far.


2008-11-15 @ 18:46:05

Postat av: Marianne

Hihi...


2008-11-15 @ 18:58:04

Postat av: Caroline

Är det någon annan än jag som tycker att november är den tråkigaste månaden på hela året? Så grå och trist och en massa regn, det känns som att man aldrig riktigt vaknar. Oktober är fortfarande en härlig höstmånad och december är full av ljus och kanske lite snö. Lägg till sjuka barn och man är en fullständig zombie.



Evelina är äntligen bättre och börjar bli glada och goa tjejen ingen. Gustav och jag var på lekslottet igår, så att han fick springa och leka av sig. Han har ju fått vara inne med sjuka lillasyster i ett par dagar, så det fanns massor av spring i hans små ben.



Vad vi ska hitta på denna gråa söndag vet jag ej. Jag längtar till 22 december för då bär det av till solen i Kap Verde.



Evelina, Gustav och jag ska oxå ut och åka tåg snart. På torsdag åker vi till kusinerna i Falun. Gustav ser mycket fram emot det. Det blir första gången han åker tåg långt.



Pia och Tobbe har väl en riktigt myshelg nu när det är bf i Tyskland.



Kram C


2008-11-16 @ 11:26:57

Postat av: Gustav

gustav

4 år


2008-11-16 @ 11:30:36

Postat av: Farmor på stan

Oj titta det snöar det var väll roligt hurra! Men va ser jag det har slutat snöa nu.



Kram från farmor på stan.


2008-11-16 @ 15:06:04


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0