En vinter specialitet efter Svenskt recept

Jaha vad menas med det ?
Gissa det ni.

Jag kan ju säga att snart kan man fira jul i Tyskaland

Jamen det är väl inte konstigt tycker ni.
Jul firas det väl i Tyskland ?

Jovisst gör man det, men nu menade jag SVENSK JUL med allt vad det innebär.

Vi var och handlade idag och döm om min förvåning när jag stod framför detta.




"En vinter specialitet efter Svenskt recept"

11 års väntan är över. Nu slipper man pimpla surt Glühwein.

Bara julskinkan som saknas, sedan kan man tillbringa julen med alla tradionella tillbehör i Tyskland.
Vem hänger på nästa gång ?
/Bob-Bip




Kommentarer
Postat av: Vindruvan

....men vi har dock inte sådant special som ni kan köpa nuförtiden i Sverige, glögg med alla möjliga smaker.

Är det gott ens en gång ??

Ritva hävdade ju att blåbärssmaken inte var så tokig ändå.

Jag själv har svårt att föreställa mig glögg med annan smak än just glögg smak.



Tjing / Druvan


2008-11-26 @ 21:10:09

Postat av: Linda

Finns det bara glögg är julen räddad..... Fnisselifniss. Hela gänget kommer till Tyskland nästa år, då kanske till o med skinkan har hittat dit. "Vår julskinka har rymt......." Kram Linda.


2008-11-26 @ 21:40:29

Postat av: Marianne

Den här glöggen verkar har älgsmak. Då föredrar jag nog blåbärssmak.


2008-11-26 @ 22:32:28

Postat av: Farmor på stan

OK. Jag hänger på.



Kram farmor på stan


2008-11-27 @ 09:26:32

Postat av: Farmor på stan

Glömde skinkan finns väl på IKEA



Kram farmor på stan


2008-11-27 @ 09:27:57

Postat av: Vindruvan

Jaa du har rätt om att skinkan finns på IKEA, har testat den och den smakar UUUUUURK !!!!! Behöver jag säga mer ??


2008-11-27 @ 09:33:59


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0