FÖRSTA SNÖÖÖÖÖÖÖN.........



"Snön ligger vit på taken och endast tomten e´ vaken........."
Även i det tyska landet har det hänt nå´t.

Javisst titta vad som inträffade inatt när jag sussade kudden.




Jag kommer inte göra några snöänglar idag heller
även om vi nu har lite snö.......
.......med betoning på LITE.......gräset syns ju liksom igenom.
Kolla.......





Undrar om växterna på baksidan kommer att klara kylan ???
De har ju omplanteras från framsidan så flytten kan ju ha stört
deras "välmående" och nu så kommer kylan dessutom....hmmmm....
....undrar ja ??
Ja, det är väl inte värre än att vi får köpa nya om de inte klarar sig.





Cattis och Tobbe har åkt iväg till övningsbanan
nu på förmiddagen. Själv stannade jag hemma,
har liksom ingen lust att stå där och frysa rumpan
av mig......brrrrrrr......kylan är inte min grej, min apparat
funkar inte i sådant väder.


Vad ska ni göra i helgen ??


Kramis / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jaså, Har du en apparat som inte funkar i kylan ?

Jag trodde att det var min kommentar..

Hepp


2008-11-22 @ 12:34:18

Postat av: Vindruvan

HA HA HA.......Lustigkurre där ;-)


2008-11-22 @ 12:54:43

Postat av: Bir

Vinterdäcken är på. det fixade barna på onsdagkvällen. SKÖNT! Här kommer receptet. Jag hittade det som vanligt i NT.

Pajdeg: 1½dl vetemjöl,1½dl grahamsmjöl,125g smör, 2 msk vatten. Grädda i 225¤ några minuter.

Fyllning: 300g nötfärs, 1 gul lök, 4 msk tomatpuré, 1 tsk timjan, 1 tsk rosmarin, ½ dl rödvin, 2 vitlöksklyftor, salt o svartpeppar, rapsolja, 1 liten purjolök, 1 morot, 2 dl grädde 4 ägg, 2 dl riven ost, 1 msk koncentrerad kycklingfond.

Bryn köttfärs o lök. Tillsätt tomatpuré, rödvin, vitlök och kryddor. Strimla purjo och morot. Fräs strimlorna i lite olivolja i en kastrull. Vispa samman ägg, grädde och riven ost. Tillsätt kycklingfond. Lägg grönsaksstrimlorna i botten på pajskalet. Avsluta med köttfärs och äggblandningen. Grädda pajen 35 minuter i 200¤ ugnsvärme. Lycka till!


2008-11-22 @ 17:51:31

Postat av: Linda

Inte bara fördelar med att ha körkort, du Robin. Håkan skulle komma o lämna min dator till mig idag som han har haft på lagning. Han hjälpte mig med att koppla in alla sladdar, ja just det, ALLA sladdar var det. Han hade nämligen glömt ett par stycken hemma hos sig. Gittan ringer till Robin som i sin tur får leta fram kablarna o köra hit dom. Så tänk dig för nu Cathrine när du håller på att skaffa körkort. Du kanske får köra vimsiga föräldrar både hit o dit. Ett STORT TACK i alla fall för hjälpen med datorer o kablar, den funkar fortfarande...... Fortsatt trevlig Lördagkväll. Kram Linda. P.s. Måste boka in Tobbe i jul. Behöver hjälp med min laptop. D.s.


2008-11-22 @ 20:21:26

Postat av: Ritva

20 cm snö och alla barnen trivs ute. Vinterdäcken har varit på redan 3 veckor.

Julen närmar sig men jag har ingen julstämning. Please can I have some help!


2008-11-22 @ 20:39:50

Postat av: Marianne

Nu du Druvan är du på fel plats. Här är perfekt snödjup för snöänglar.


2008-11-23 @ 14:04:54

Postat av: Vindruvan

Tack snälla Gittan för receptet, det lät jättegott så det kommer inte dröja länge innan jag prövar det, mums !!!



Kramis / Druvan


2008-11-23 @ 19:18:45

Postat av: Vindruvan

Mitt tips till lite julstämmning är att samlas med barnen i köket och baka lussebullar ! Mysigt mysigt !


2008-11-23 @ 19:21:01

Postat av: Tobbe

Linda,

Det är uppskrivet i kalendern nu.

Faar bli i mellandagarna

Vi synes

Hepp


2008-11-23 @ 19:27:02

Postat av: Linda

Bra Tobbe, ordning o reda på dig. Kram Linda.


2008-11-24 @ 15:08:02


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0