Frissan



Idag for jag in till stan på grund av detta problem...............





Jag har dragit ut på det här besöket länge nog nu.
Kunde inte stå ut längre så idag eller aldrig tänkte jag
och kastade mig på bussen in till stan.
Jag vet ju att min frissa jobbar onsdagar och fredagar
så det passade ju perfekt egentligen.
När jag sen kom dit så visade det sig att hon var sjuk idag.......
jahaa min vanliga otur.......hmmmm......vad gör jag nu?
Ähh, tänkte jag.....varför vara så himla inrutad, det finns väl för tusan
fler än hon som kan klippa hår.
Japp, så fick det bli, hon som tog emot mig fick äran att ta
sig an mitt burr.....hehe.....





I efterhand är jag väldigt glad över att ödet gjorde så att jag
fick glädjen att lära känna den här kvinnan, för hon var BRA !!
Jag slingade håret i en mörk ton och en lite rödaktig ton
och nu ser håret glänsande och friskt ut, härligt !!
Hädanefter kommer jag att gå till henne.......sorry.......





Som ni vet är mitt hår väldigt lockigt och jag gör allt för att slippa
det därför använder jag plattången ganska mycket.
Det är ju inte bra att hålla på med för ofta, eftersom håret förstörs
lätt av det, men jag har inte vetat bättre hur jag ska komma tillrätta
med håret annars.......ända tills idag.
Hon har verkligen gett mig bra råd, vilken produkt jag ska använda
i håret innan jag blåser det med hjälp av en stor rund borste.
Ska bli spännande att se i morgon om det funkar ;-)

Gick runt lite på stan och kände mig snygg efteråt.





Dagens ord:

What happens,
happens for a reason.




Tjing tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Ärligt Pia....



Du blev ju skitsnygg!


2008-11-19 @ 21:06:53

Postat av: Anonym

Jaa, ibland är det bra med ödet o slumpen. Du blev jättefin i håret o det märks att du tycker det själv. Sist du gjorde inlägg om ditt frisörbesök tog det ganska lång tid innan vi fick se resultatet, men den här gången kom både före o efter-bilderna på en gång o då känns det som du är nöjd. Kram på dej.


2008-11-19 @ 21:17:58

Postat av: Linda

Varför ramlar nammnet plötsligt bort hela tiden? Jag har ju kryssat i rutan "Kom ihåg mig". Verkar som Marianne har samma problem!? Kram Linda.


2008-11-19 @ 21:20:46

Postat av: Vindruvan

Tack för komplimangen !

Skitsnygg är väl kanske att ta i från tårna, men det är klart godkänt. Jag var glad och nöjd över att hon tog sig tid till att verkligen prata igenom färg,frisyr, vad man kan göra för att komma tillrätta med lockarna osv. + att slutresultatet inte var TANT-varning som det ibland kan vara för mig. Min frissa får för sig att vilja använda lockarna för att få frisyren att lyfta och se bra ut......men det kan ibland bli helt tvärtom hos mig.

Det gjorde inte den här tjejen idag, TACK, vilket gjorde att jag kunde svassa runt på stan efteråt och känna mig snygg....hehehe.....



Kramis


2008-11-19 @ 21:29:56

Postat av: Ritva

Jag håller med de andra. Jättesnyggt.Jag fick själv ny färg och frisyr för 2 veckor sedan. Känner mig lite tantig.Men när blir man tant? I Sverige tycks det vara förbjudet. Hur är det i Tyskland? I Finland är man väl tant efter 35 år. Men kan man vara tant om man inte känner sig vuxen??

Bilen är åter på gården och jag känner mig lugn inför morgon dagen. Jag slipper stressa för bussens skull. Snöstormen kan ju strula till imorgon.Men bilen är trots allt hemma och det känns bra.


2008-11-19 @ 22:20:54

Postat av: Anonym

Hej Ritva ja när blir man tant jag går mot 80 och har inte kommit till tsntåldern ännu? Försöker snoffsa till mej men det är ögonen som man förstår att man inte är 30. Tänk att att man har fått en dotter som är uppmärksammad. Ha Ha!!!



Kram farmor på stan


2008-11-20 @ 11:12:21


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0