Saffransbullar


Halloj allihopa !

Är det inte likadant varje år ???
Plötsligt dyker julen upp som gubben i lådan utan att ta hänsyn till
att vi inte har hunnit förbereda oss på det riktigt ännu.
Jag menar....nästa vecka är det redan 1:a advent, har ni tänkt på det ??
.....hallååå.......
......var det inte bara höst nyss ?????

Visst har jag haft lite julkänning på grund av julkorten, men ändå inte,
eftersom jag startar med dem så tidigt för att hinna.

Jaaa, jag har varit lite duktigt förberedande idag i allafall med tanke på att
advent knackar på dörren nästa vecka.
Kolla här......





Saffransdegen ligger på jäsning........syns det ??
Den hade börjat sin resa över kanten på bakbordet......
.......tur att jag tog hand om den innan den jäste över alldeles.....hehehe.....
Kan ju erkänna att jag inte brukar göra dubbel sats i vanliga fall, men jag
följde ett nytt recept och det var dubbelt, hjärnkontoret var inte med mig idag.
Många bullar blev det.....hehehe......





Dagens bak blev inte de traditionella saffranskusarna som jag
brukar göra....näe, jag var bara tvungen att prova Perrelli´s
saffransbullsrecept den här gången.
....mmmh........de var gudomligt goda......mums.......
Kommer passa jättegott till adventskaffet på söndag.


Nästa bild är precis tagen hemma hos oss......
Bildbevis på att även vi har snö.
Har dock inte gjort några snöänglar ännu, det är fortfarande
lite för lite snö för att jag ska kravla runt på backen för att få
roliga bilder tagna.










Har ni haft en bra helg ????

Det har vi !!

Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅHHHHH, vad jag önskar att vara hemma hos er 1:a advent o få avnjuta dessa goda bullar. Man bara ser ju hur gooooooooda de ser ut!!! Vi har haft myshelg mycket pga. våra förkylningar, ett litet besök av Håkan, Gittan & Robin blev det i Lördags. Kram Linda.


2008-11-23 @ 19:23:53

Postat av: Bob-bip

Ville bara säga att det är jag som tagit snöbilden

Hepp


2008-11-23 @ 19:29:03

Postat av: Vindruvan

Det är bara att komma Linda, VÄLKOMNA :-)



Kramis / Syrran


2008-11-23 @ 19:47:42

Postat av: Anonym

Va har ni kalas? Så mycket bilar. sänd saffransbullar till oss som kommemterar din blogg.



Kram farmor på stan


2008-11-24 @ 11:33:44

Postat av: Vindruvan

Näe, vi har inte kalas, men vi har grannar.

Här i det tyska landet bor vi tätt.

Önskvärt vore att jag kunde sända er lite saffransbullar, ska se vad jag kan göra åt saken.



Kramis Druvan


2008-11-24 @ 11:36:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0