Spelberoende


Måste ju berätta om Tobbes intelligens.......





Vi har kommit in i en period som vi tycker är roligt att
spela yatzy när vi har en ledig stund, periodare som vi är....hehehe.....
När vi spelar så är det Maxi-Yatzy som gäller, det är roligare
än det traditionella yatzy spelet, tycker vi.
Vet inte om ni känner till Maxi´s spelrad ???
Här är den i allafall, den innehåller alltså flera fält som måste
prickas in till skillnad mot den vanliga.

Spelare 
Ettor 
Tvåor 
Treor 
Fyror 
Femmor 
Sexor 
Delsumma 
Bonus 
Ett par 
Två par 
Tre par 
Tretal 
Fyrtal 
Femtal 
Liten straight 
Stor straight 
Full straight 
Kåk (2+3) 
Hus (3+3) 
Torn (2+4) 
Chans 
Maxi Yatzy 
Summa 


Stegarna består av liten, stor eller full stege.
Den lilla går mellan nummer 1-5.
Den stora mellan nummer 2-6.
Den fulla innehåller alla 6 tärningar, alltså 1-6.

I denna omgång som vi spelade så skulle vi hoppa i spelraden,
först däruppe och sedan därnere, ok!

Jag kommer inte ihåg riktigt vad det var som jag samlade på
när jag slog tärningarna, men när mina 3 slag var avverkade
så fick jag en glädjekommentar från Tobbe som sa:
- Haaaaaaa !!!! Du fick ju inte ens ett par !!!
(Det var nära att han sprang upp och gjorde glädjedans runt bordet.)

Den som nu är lite snabb i tanken fattar ju vad som hände, eller hur ?
Däremot tog det en stund innan Tobbes 25-öring trillade ner.....hehehe.....




Jamen visst jag kammade ju hem 30 poäng !!!
Hur bra som helst =)
Ni förstod väl att det var full stege som jag fick......
......inte undra på att det inte blev ett par ens, eller hur Tobbe.....fniss !!

Inte lätt alla gånger.
Ibland är det bättre att vara tyst med vad man tänker....hehehe....
Men jag fick ju något kul att skriva om så det var ju bra !


Vad gillar du att spela för spel ???


Ciao / Vindruvan








Kommentarer
Postat av: Tobbe

:-(

inte alls roligt. jag var bergis paa att du var tvungen att stryka ngt.

Hepp


2008-11-10 @ 12:47:03

Postat av: Marianne

Jooo, jätteroligt...


2008-11-10 @ 13:04:17

Postat av: Sara.

hehe:) jag vet faktiskt inte hur jag hitta dig:P man tackar:) ne de é min kompis som gjort den:)



tack desamma:)

2008-11-10 @ 14:11:56

Postat av: Linda

Hi, hi, hi.......


2008-11-10 @ 21:21:41

Postat av: Ritva

"Plumpen" är ju roligt eller hur Tobbe? Andra roliga spel är "Settlers" och "500". Det kan vi spela alla tillsammans nästagång vi träffas. Men man måste hålla sig vaken...


2008-11-10 @ 22:52:01


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0